Magyar utasokat hagyott hátra a RyanAir a valenciai reptéren
A spanyolországi áradások okozta káosz közepette a Ryanair szerdai, Budapestre tartó járata több tucat utas poggyászát szállította el tulajdonosaik nélkül, akik a valenciai reptéren ragadtak.
A történtekről a Blikk számolt be egy érintett utas beszámolója alapján, aki családjával együtt vált a helyzet áldozatává. A beszámoló szerint nagyjából 50 utas maradt le a reggel 9 óra körül induló járatról, miután a tartományt sújtó árvíz miatt kialakult kaotikus helyzetben a repülőtéren csak korlátozott számú check-in pult működött.
Az utasok helyzetét tovább nehezítette, hogy a reptéri személyzet egymásnak ellentmondó tájékoztatást adott a poggyászfeladással kapcsolatban. A beszállókapu megtalálása is nehézségekbe ütközött, mivel a járat indulási információi sem voltak megfelelően kihelyezve.
„Itt hagyott minket a gép, de a csomagunk az rajta van” – idézte a lap az egyik érintett utast, aki három gyermekkel együtt rekedt a reptéren. A szokásos utolsó beszállási felhívás is elmaradt, az utasokat pedig a reptér és a légitársaság egymáshoz irányította a probléma megoldása érdekében.
A helyzet rendezése jelentős többletköltséggel járt az érintettek számára, ugyanis volt olyan család, amely csak két nappal később, Malagából tudott hazautazni, és a kényszerű tartózkodás költségei – beleértve a szállást és étkezést – megközelítették a félmillió forintot.