Többen vásárolnak karácsonyi ajándékot online, mint a boltokban
Változnak a bevásárlási szokások, de az is kiderült, hogy a magyar szülők átlagosan mennyit költenek a gyermekeiknek szánt ajándékokra.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb felméréséből derült ki, hogy idén karácsonykor átlagosan 15,5 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben és 12 ezer forintot a hagyományos áruházakban, az átlagos kosárérték pedig 3,5 illetve 10 százalékkal haladja meg a tavalyit.
A felmérés szerint az összes ajándékra a cég kutatásában résztvevők 35 százaléka 40-80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz. A cég emlékeztetett, a játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul, tapasztalataik szerint pedig idén is az éves forgalom 40 százaléka fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni.
Gyaraki Dávid, a REGIO ügyvezető helyettese megjegyezte, a karácsonyi időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni, hozzátéve:
Az igazi roham a karácsonyi ajándékokért november közepén kezdődik, melyet a vállalat friss, 2300 fő részvételével végzett kutatása is megerősít: tízből hatan indulnak a beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást, decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie.
Gyaraki Dávid rámutatott, az internetes vásárlás még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt az online tranzakciószám. A REGIO felmérése szerint minden második 14 éven aluli gyermek több mint 3 ajándékot fog kapni idén karácsonyra, leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt. A legnépszerűbbek idén a kreatív-, fejlesztő- és társasjátékok, de a LEGO és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játékbabák is közkedvelt meglepetésnek számítanak.