Tönkrement egy magyar szolgáltató az energiaválság miatt
Az ügyfelek felfüggesztését kezdeményezte a JAS Budapest Zrt. áramszolgáltató vállalat, mivel már nem tudnak elegendő mennyiségű villamos energiát biztosítani számukra.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívást tett közzé annak érdekében, hogy a cégnek legalább az egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfelei, tehát a lakosság és az önkormányzatok ne maradjanak áram nélkül – olvasható a G7 riportjában.
A cégről októberben azt írták, hogy komoly gondokkal küzd, amelyeket képtelenek megoldani. Először technikai átállással magyarázták a problémák forrását, később viszont Arató Ferenc ügyvezető-tulajdonos elismerte, hogy anyagi nehézségekkel küzdenek.
A vállalat előre készült a válságra, már nyáron tárgyalásba kezdtek a kliensekkel az elektromos áram árának esetleges emeléséről, ebbe azonban nem akartak belemenni, így inkább szolgáltatót váltottak.
Ezután felajánlották, hogy visszaveszik őket, ha új szerződést kötnek, ezt azonban sokan zsarolásként értelmezték, és jogi lépéseket tettek. A JAS-nak egyébként nagyjából 300-400 vállalati ügyfele van, amelyeknek a hosszú távú ellátása emiatt kérdésessé válhat. Klienseik közé tartozik a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. is, amely a fővárosi közvilágításért felelős.