Clouds
21 Budapest
Dollár
358,39 Ft
Euró
389,55 Ft
Font
444,23 Ft
Bitcoin
23,276 $

Új fejlesztést tesztel a Magyar Közút a forgalommal szemben felhajtók ellen

Fotó: A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik munkatársa útzáró bójákat szed össze az M44-es gyorsforgalmi út békéscsabai végpontjánál lévő turbó körforgalmi csomópontban a város határában 2020. december 11-én. Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, december 11-e délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleményében.
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A Magyar Közút igyekszik megakadályozni az életveszélyes forgalommal szemben felhajtásokat, amikből az utóbbi időben nem egy megdöbbentő jelenetet láthattunk.

Ez valóban súlyos probléma, a legtöbb esetben figyelmetlenségből követik el ezeket az életveszélyes manővereket. Mások pedig teljesen tudatosan hajtanak szemben a forgalommal, annak ellenére is, hogy tisztában vannak ennek veszélyeivel.

Soron kívül Tavaly október óta duzzad az Ötöslottó főnyereménye: 2,35 milliárd forint vár!

A Magyar Közút mindig igyekszik biztonságosabbá tenni a körülményeket. A fentebb említett probléma miatt új fejlesztést tesznek a forgalommal szemben felhajtókkal szemben, akik bármikor halálos balesetet okozhatnak.

„Új fejlesztést tesztelünk a forgalommal szemben felhajtók ellen. A gyorsforgalmi utaknál rendszeresen előforduló balesetveszélyes helyzet, hogy a kihelyezett jelzések és az egyértelmű vonalvezetés ellenére a forgalommal szemben hajtanak fel járművezetők, úgy, hogy valójában ők ezt észre sem veszik.” – olvasható a Magyar Közút hivatalos Instagram oldalán.

Radaros technológiát is bevetnek

”Ennek visszaszorításában segíthet a Mobilkép Kft. eszköze, ami radarral érzékeli a helytelen irányból érkező járművet és erős, villogó fényjelzéssel figyelmezteti a sofőrt a veszélyes tévesztésre.” – tudhattuk meg a bejegyzésből.

„A kísérleti programunk egyik projektjének részeként helyeztek ki a szakemberek két ilyen villogó, változtatható jelzésképű táblát Csömörnél az M0-s autóút 65-ös kilométerszelvényében lévő csomópont egy-egy lehajtóágán, abban bízva, hogy ezzel tovább csökkenthet az ilyen esetek számát.”

„Csak a hazai autópályákon 2018. január 1. és 2021. december 31. között 18 személysérüléses baleset történt szembe haladó járművek ütközése miatt, melyből 5 sajnos halálos volt, ezen túl számos alkalommal történik anyagi káros baleset.”

„Az elmúlt években felülvizsgáltunk minden kezelésünkbe tartozó csomópontot, eseményfelismerő kamerákat és érzékelőket telepítettünk egyes szakaszokra, amelyek szembehajtás esetén azonnal riasztást adnak, továbbá valamennyi fel- és lehajtónál megerősített jelzésrendszerrel segítjük a tájékozódást. Itt nem állunk meg és a @humdazrt -vel kötött együttműködési megállapodásunk alapján újabb projektek megvalósítását tervezzük a jövőben a kezelésünkbe tartozó gyorsforgalmi hálózaton.”

A beruházásról, a szembehajtásos esetek okairól és arról, milyen módon lehet elkerülni ezeket az eseteket, hogyan reagáljunk, ha valaki szembe jön velünk a pályán, arról részletesen a weboldalunkon találtok információkat.”