Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Sok magyar fiatal már csak így hajlandó bankolni, vajon nekik van igazuk?

Sok magyar fiatal már csak így hajlandó bankolni, vajon nekik van igazuk?

Sok magyar fiatal már csak így hajlandó bankolni, vajon nekik van igazuk?
Fotó: Unsplash

A fiatal felnőttek pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásai sok területen különböznek a közép- és idősebb korúakétól.

A fiatal felnőttek a nap 24 órájában elérhető, bárhonnan igénybe vehető, mobil platformokat favorizálják a pénzügyeik terén, s ez a Provident Z generációs ügyfeleire is igaz, háromnegyedük kizárólag online tartja a kapcsolatot a pénzügyi szolgáltatóval. Ha tanácsra van szükségük pénzügyi téren, a szülők, barátok, pénzügyi tanácsadók mellett minden más generációnál fontosabb tájékozódási csatorna számukra a közösségi média, de információikat gyakran nyerik netes keresések által vagy influenszerek videóiból is.

A cikk a videó után folytatódik

A PYMENTHS Intelligence 2023-as nemzetközi kutatása szerint a Z generációs fogyasztók 34%-a számolt be arról, hogy döntéseik meghozatalában befolyásolták őket a pénzügyi tartalmakat készítő influenszerek (más néven finfluenszerek) tanácsai. Míg egy tavaly júniusban készített reprezentatív kutatásból arra is fény derült, hogy a 18-34 évesek 20,6%-a minden kiadását előre megtervezi, ami alig marad el a 35-54 éves korosztály 21,1%-os arányától.

A 18-34 évesek 38,6%-a minden hónapban, de legalább rendszeresen tesz félre valamennyit megtakarítás céljával. A megtakarítások leggyakoribb célja továbbra is lakásvásárlás vagy felújítás, ezt a fiatalok 40,7%-a jelölte meg prioritásként, emellett 32,8%-uk utazásra és kikapcsolódásra fordítaná a félretett pénzét – részletezik.

A Penzcentrum a felmérésre hivatkozva azt írja, a válaszadó 18-34 évesek több mint 40%-a hitelfelvétel esetén legfontosabb szempontként a kamatlábat és a havi törlesztőrészlet jelölte meg, de 7,2%-uk számára a kényelmi szempontok szintén fontos tényezők, míg 6,3%-uk különösen fontosnak tartja a könnyen kezelhető mobilalkalmazást. Továbbá megtudhattuk azt is, hogy a korosztály 55,4%-a magabiztosnak érzi magát a pénzügyi termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos ismereteiben.


Ebben a cikkben arra is kitértünk, miszerint felmérés bizonyítja, hogy a fiatalok már nem akarnak bejárni az irodába. A rugalmas munkavégzés továbbra is alapigény a munkavállalók körében, bizonyos szektorokban pedig jól látszik, hogy a helyhez kötött és fix munkaidős pozíciók főként a fiatalok körében egyre kevésbé vonzóak. Ám az említett kutatás eredményei alapján a munkáltatók enyhén az irodai jelenlét felé mozdultak.