Máris egy aranybánya Lionel Messi érkezése a PSG-nek
Lionel Messi sokkoló érkezése a Paris Saint-Germain csapatához bár sokba kerül a klubnak, ám ez várhatóan maradéktalanul vissza fog jönni.
A párizsiak csak idén 80 millió eurót fognak fordítani az argentin virtuózra, ennek fele a fizetése, másik fele pedig a bónuszok és az adók. Az EFE hírügynökség által megkérdezett sportszakértők azonban egyetértenek abban, hogy ez a mínusz ez bőséggel ki fog egyenlítődni.
Habár a jegybevételek és televíziós pénzek terén nincs még számottevő siker, a közösségi médiában, a merchandising terén és az érkező szponzorok tekintetében már tapasztalható a növekedés, ami idény végére még hangsúlyosabb lesz.
Ha csak a közösségi médiát tekintjük, akkor az argentin érkezése már egyből sokat dobott, az összes közösségi médiaplatformon (Twitter, Instagram, YouTube, Facebook, TikTok) 20 százalékos növekedést lehetett tapasztalni.
A PSG ezzel már 134.9 milliósra bővítette a követői táborát, amellyel megelőzték a Juventust és már csak a Real Madrid, Barcelona és Manchester United hármasa van előttük. A közösségi média pedig azért is fontos, mert itt meglehetősen könnyen lehet pénzt keresni.
A mezeladások tekintetében is fontos előrelépés várható, ugyanis a jelenlegi évi 1 milliós eladási szám évi 30-40 százalékos növekedését várják – írja a Mundo Deportivo. Fontos azonban, hogy minden egyes eladott mez 20 százalékát kapja meg mindössze a csapat.
A nem szokványos szponzorok tekintetében is bővülni fog a lista, részben a Crypto.com nevű kriptovaluta platform szállt be a PSG mellé, három szezonra 25-30 millió euróval. A Dior is csatlakozott a párizsiakhoz, megállapodás szerint ők fogják biztosítani a játékosok pályán kívüli öltözetét.