Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Lekerült a paradicsom az indiai Burger King étlapjáról

A Burger King követi a McDonald’s-ot, és leveszi a paradicsomot indiai étlapjáról.

...svg content...Fotó: Unsplash/Avin CP
Ázsia
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Ahogy arról korábban is beszámoltunk, hatalmas port kavart az indiai fogyasztók körében, hogy az amerikai Subway, mely az egyik legnagyobb éttermi franchise Indiában, ahol közel 800 üzlettel rendelkezik, mostantól a legtöbb szendvics esetében 30 rúpiát (126 forint) számol fel egy szelet sajtért, helyette pedig ingyenes „sajtos szószt” kínálnak.

A látványos áremelkedések nyomán az elmúlt hetekben számos indiai Subway és McDonald’s is levette a paradicsomot, mint összetevőt étlapjáról minőségi problémákra hivatkozva, noha valójában a 450 százalékos (!) drágulás áll a lépés mögött. Soron kívül Orbán Viktor meghívja Izrael miniszterelnökét, aki ellen elfogatóparancsot adtak ki

Most pedig a CNN jelentése szerint a Burger King is meglépte, és szintén „minőségi problémákra és ellátási hiányra” hivatkozva leveszi étlapjáról a paradicsomot, mint összetevőt. A Burger King indiai éttermei közölték, hogy „nem tudnak paradicsomot hozzáadni” a burgerekhez, ami a helyi fogyasztók számára egy újabb csapás a sajt után.

A Burger King a honlapján található, gyakran feltett kérdésekre vonatkozó részben biztosította a vásárlókat, hogy a paradicsom „hamarosan visszatér”, mondván, a jelenlegi hiányuk „a paradicsomtermés minőségére és kínálatára vonatkozó kiszámíthatatlan körülmények miatt” következett be.

A paradicsom-válság azért is komoly probléma, mert az indiai konyha alapvető eleme, s jóformán egyetlen indiai ételből sem hiányozhat. Most azonban úgy tűnik, egyre több ember számára lesz elérhetetlen a paradicsom, hiszen egészen megdöbbentő mértékben emelkedett az ára: az elmúlt hónapokban 400-450 százalékkal (!).