Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
354,27 Ft
Euró
394,36 Ft
Font
468,15 Ft
Bitcoin
59,953 $

Lázár János személyesen várja Magyar Pétert a MÁV-nál

Lázár János szívesen látja vendégül Magyar Pétert a MÁV-nál, hogy egyeztessenek.

...svg content...Fotó: Lázár János építési és közlekedési miniszter sajtótájékoztatót tart a hivatalában Közlekedési infó címmel 2024. augusztus 16-án. MTI/Máthé Zoltán
Belpolitika

Takács Petra

Szerkesztő

Magyar Péternél betelt a pohár, és nyílt levélben üzent Lázár János miniszternek a közösségi oldalán. Azt írta, 14 éve volt a kormánynak arra, hogy a MÁV jó helyre kerüljön, de szerinte nemhogy nem fejlődött, hanem soha nem látott válságba került. Úgy érzi, az ötpontos akcióterv, amit Lázár hirdetett meg, már nem elég a problémák megoldására.

„Lázár Miniszter úr! Önöknek 14 éve volt, korlátlan hatalommal, ezer milliárdos uniós forrásokkal. A MÁV nemhogy nem fejlődött, hanem soha nem látott válságba sodorták. Ide már az ötpontos akciótervek nem lesznek elegendőek. A vonat nem vár. És a magyar emberek sem. Elég volt!” – szólt oda Magyar. Soron kívül Árvízhelyzet: a mentőhelikopterek és háziorvosok is készenlétben állnak

A válasz nem váratott sokat magára, Lázár János összefoglalta a helyzetet, és természetesen személyesen fogadja a MÁV-nál. Azt mondta, nemcsak a problémák, hanem a megoldások is ismertek, amikről készségesen nyújt tájékoztatást.

Lázár János válaszolt

„Üdvözlöm Péter Magyart a magyar vasút valóságában! (És a többi politikust is, akik az elmúlt napokban – harminc év után – felfedezték, hogy a vasút rossz állapotban van. Jó reggelt kívánok!) 1. A problémákról és a megoldásokról készségesen nyújtok tájékoztatást. Rendelkezünk mindegyikkel. Várlak.” – reagált a Facebook oldalon Lázárt János.

Lázár kiemelte, a MÁV-nál lévők pontosan tudják, mi a baj, és szeretné, ha hagynák őket dolgozni. Szerinte nélkülük nem működne a rendszer, ezért is döntöttek a jelentősebb béremelés mellett, ami motivációt jelenthet.

„2. A mávosok tudják, mi a baj. Hagyjuk őket dolgozni! Nélkülük nem működik a rendszer. Ezért kötöttünk 3 éves bérmegállapodást velük, 28 százalékos béremelést biztosítottunk, és ezért kaptak hőségpénzt. Mert megérdemlik. 3. A Volánbusz és a Magyar Közút igazgatótanácsában ülve, annak idején talán hallottál a tarifareformról, ami olcsóbbá és egyszerűbbé tette a közösségi közlekedést. Ez egy politikusnak lehet mellékes, 4 és félmillió utasnak azonban nem az.”

Nyugalomra intette Magyar Pétert

Nyugalomra intette Magyar Pétert, és azt mondja, a problémákra van megoldás, 2 milliárd euróból fogják 4 év alatt rendbe tenni a pályákat 500 kilométeres szakaszon, de emellett még számos fejlesztés várható.

„4. Nyugi, a problémákra megoldások is vannak. 5. 2 milliárd euróból 4 év alatt 500 km pályát teszünk rendbe, és több központi forgalomirányító rendszert, transzformátor állomást, kritikus biztosító berendezést is telepítünk, illetve felújítunk.”

Valószínűleg erre Vitézy Dávid is reagálni fog, akinek szívügye a MÁV, mely százas nagyságrendben szerez be új járműveket, köztük használt motorvonatokat is, de új mozdonyok ugyancsak érkezni fognak.

„6. Százas nagyságrendben szerzünk be járműveket: jó minőségű, használt motorvonatokat, új IC-ket, és bérlünk új mozdonyokat is. 7. A nagy vasútállomásokat (Délit és Nyugatit is) a magántőke bevonásával felújítjuk, a kisebbeket pedig saját erőből.

„8. 2025-ben lesz új MÁV-applikáció, ezzel a pénztár, a menetrend, az utastájékoztatás és az ügyfélszolgálat is az okostelefonokra költözik. 9. Megcsináljuk a MÁV-VOLÁN-csoport integrációját. 20%-ot takarítunk meg ezzel. De nem a dolgozókon, és nem az utasokon – hanem a főnökökön. 10. Nekem mindig az ember az első: a dolgozó és az utas. Végül, de utolsó sorban: a politikus. Személyes körbevezetést kértél, megkapod. Hív a vasút, vár a Lázár!”