Közel száz nap a Kína és Európa közötti tengeri árufuvarozás átlagos időtartama
A koronavírus miatt egy hónappal növekedett a szállítmányozás időtartama.
Némi javulás ugyanakkor így is tapasztalható, a Flexport adatai szerint ugyanis tavasszal volt olyan időszaki is, amikor a 120 napot is elérte az átlagos árufuvarozási idő. Ez mostanra 94 napra esett vissza – írja a trans.info.
Ami viszont még mindig 34 nappal több, mint amennyi a koronavírus előtt volt, akkor ugyanis 60 nap körül mozgott az átlagos időtartam. A jelentős növekedés ellenére azonban még mindig ez a legköltséghatékonyabb szállítási mód.
Az adatok szerint a tengeri fuvarozásban továbbra is a konténerszállítás a legerősebb, azon belül is a darabáru-szállítás. Ha pedig szerencsésen alakulnak az elkövetkezendő hónapok, akkor az ünnepi csúcsidőszak előtt tovább csökkenhet a jelenlegi intervallum.
Ez az árak csökkenését is eredményezheti, amire rettentő nagy szükség lenne, azonban a logisztikai szektornak továbbra is küzdenie kell a szállítóhajók pontosságával, elkerülvén az oly sok gondot okozó csúszásokat.
Az optimizmus mindenképp jó jel lehet, amire viszont figyelni kell, az a kikötői torlódások megelőzése, valamint az esetleges lezárások, melyek Kínában jellemzőek, vagy éppen a sztrájkok, amik Európában fordulhatnak elő.