Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kiderült, mennyi magyar háztartásban van jelenleg klíma

Kiderült, mennyi magyar háztartásban van jelenleg klíma

Kiderült, mennyi magyar háztartásban van jelenleg klíma
Fotó: Pixabay

Akik ilyen eszközt vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket.

A Hisense friss reprezentatív kutatásának eredményei alapján a magyarok 67%-ának nincs otthon klímája, amelynek oka elsősorban a készülékek ára. De a felmérés arra is rávilágít, hogy a legtöbb otthon alkalmas lenne a klímák beszerelésére, ugyanis a válaszadók mindössze 11%-a jelezte, hogy nem lehet megfelelően beszerelni a klímát az otthonába. A nyári forróságban a háztartások 58%-a ventilátorral próbál hűteni, minden negyedik válaszadó pedig a szellőztetésre esküszik, többen viszont a hagyományosabb módszereket alkalmazzák (felmosás, nedves ruha párologtatása).

A cikk a videó után folytatódik

Emellett a klímával rendelkezők nagyobb része (62%-a) fűtésre is használja a készüléket, mindez egyértelműen megfigyelhető a nők és a középkorúak körében. Meglepő viszont, hogy a fűtési funkciót a községben élők különösen nagy arányban használják (77%), ugyanakkor csak tízből hárman tudják elképzelni, hogy a klíma legyen az elsődleges fűtési eszköz: a fiatalabbak nagyobb arányban gondolják ezt (37%), az idősebbek viszont inkább kiegészítésnek látják – írja a Portfolio a kutatás eredményeire hivatkozva.

Ha a fűtésünket szeretnénk így megoldani, akkor érdemes kifejezetten fűtésre tervezett készüléket választani – teszik hozzá. Ezek 25-30%-kal drágábbak, mint a nem elsődlegesen fűtésre készült modellek, ugyanis ezek a típusok jellemzően nagyobb méretűek és nagyobb hőcserélő felülettel rendelkeznek. De a kutatás arra is rámutatott, hogy akinek már van klímája vagy tervezi a vásárlást, annak a legfontosabb tényező az ár: a válaszadók 70%-a ez alapján hozza meg a végső döntést. Viszont vannak más dolgok is, amik fontosak ebből a szempontból.

Ilyen a készülék energiafogyasztása is, míg harmadik helyre a garanciafeltételek került, amit a márka követett. A dizájn nem olyan lényeges a magyaroknak, a nőknek viszont fontos a szerelő véleménye: minden ötödik nő úgy nyilatkozott, hogy a szerelő ajánlására választ klímakészüléket. Ez az arány van, ahol erősebb: minden harmadik 60 évnél idősebb dönt a szerelő javaslata alapján – derül ki az eredményekből. Korábban egyébként azt is megírtuk, mire érdemes odafigyelnie annak, aki nem a termosztát letekerésével szeretne spórolni.

Egy átlagos magyar családi ház esetében ugyanis sok hő távozhat a falakon, a tetőn, a nyílászárókon és a padlón keresztül, így itt érdemes változtatásokat eszközölni. Illetve arra is kitértünk, hogy a Sony póló alatt viselhető klímája segíthet átvészelni a perzselő és hideg napokat, amely hamarosan nemzetközileg is elérhetővé válik. Egészen pontosan a REON POCKET 5 nevű eszközről van szó, amelynek beállítása mobilappon át történik, de szenzoros adatok alapján teljesen automatán is működhet. A további részletekről ebben a cikkben írtunk.