Kitart a Coca-Cola az egyszer használatos műanyag palackok használata mellett
Hiába a vállalatra nehezedő egyre nagyobb nyomás, annak vezetői nem tudják megígérni, hogy képesek lesznek az egyszer használatos műanyag palackok gyártásával leállni.
Az üdítőitalgyártó óriás évente mintegy 3 millió tonna műanyag csomagolást gyárt le, ezzel pedig kiérdemelte a világ legnagyobb műanyag-szennyező márkája címet, amit a Break Free from Plastic nevű szervezet osztott ki 2019-ben.
A davosi Világgazdasági Fórum egyik központi témája épp a klímaváltozás és a környezetvédelem, így természetesen a Coca-Cola fenntarthatósági részlegének vezetője, Bea Perez sem úszta meg, hogy az ezt érintő kérdésekre válaszolnia kelljen.
A BBC-nek nyilatkozva a vezető elmondta, hogy a maguk részéről mindent megtesznek annak érdekében, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat, ezért 2030-ig célul tűzték ki, hogy az általuk használt műanyag palackok felét már újrahasznosított anyagból készítik majd el. Teljesen elhagyni viszont nem tudják a műanyag palackokat, ahhoz ugyanis állítása szerint az ügyfelek már hozzászoktak, a kizárólag üveg- és alumínium csomagolás pedig egyrészt értékesítési csökkenést eredményezne, másrészt pedig a karbonlábnyomukat is növelné, ezért nem gondolja, hogy ez járható út lenne.
„Miközben változtatunk a csomagolási infrastruktúránkon és az innovatív illetve újrahasznosítási irányba tartunk, fontos, hogy az ügyfeleknek is megmutassuk, milyen lehetőségek vannak, hogy velünk együtt változhassanak”, tette még hozzá Perez, aki saját bevallása szerint erőteljesen szorgalmazza, hogy az újrahasznosítást illető 2030-ra kitűzött cél a vártnál hamarabb megvalósuljon.