Mégsem szűnnek meg teljesen a belső égésű motorok 2035-től, van egy kiskapu
Karbonsemleges üzemanyag használata esetén továbbra is forgalomban maradhatnak a belső égésű motorok.
Az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsa elfogadta, hogy 2035-től nem szükségszerű kivezetni a belsőégésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz a karbonsemleges szintetikus üzemanyagok használatára – mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken Zalaegerszegen.
Palkovics László a ZalaZONE Trilaterális Konferencián elmondta, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény, ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belsőégésű motorokat, amelyre a magyar és a német autóipar épül. Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának – tette hozzá.
Rámutatott, hogy az iparág jövőjére többfajta megoldás létezik, ami ugyanazt a feltételrendszert teljesíti. Olyan autók gyártását jelenti, amelyek a környezetet kisebb mértékben terhelik vagy egyáltalán nem terhelik, biztonságosak, és rendelkeznek az elérhető funkciókkal (ilyen például önvezetés).
A miniszter felidézte, hogy a trilaterális együttműködés – amely szorosan kapcsolódik a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya tevékenységéhez – 2017-ben jött létre Magyarország, Ausztria és Szlovénia között. A kutatással foglalkozó intézetek és az autóipari klaszter ipari vállalatainak közös célja, hogy a nemzetközi infrastruktúra kiépítésével megteremtsék az önvezető járművek közúti tesztelésének lehetőségét. Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell – emelte ki Palkovics László.
A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők.
A szakemberek a kutatásfejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket.
(MTI)