Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Van, ahol már az általános iskolákban is kötelezővé tették a mesterséges intelligencia oktatását

Van, ahol már az általános iskolákban is kötelezővé tették a mesterséges intelligencia oktatását

Van, ahol már az általános iskolákban is kötelezővé tették a mesterséges intelligencia oktatását
Shutterstock

2025-től minden általános és középiskolás diák számára kötelező a mesterséges intelligencia oktatása Kínában.

Jelentős lépést tettek Kínában a digitális jövő megalapozása érdekében, ugyanis az ország egyik legdinamikusabban fejlődő tartományában, Zhejiangban, Hangzhou városában az illetékes hatóságok úgy döntöttek, hogy kötelezővé teszik a mesterséges intelligencia oktatását minden általános és középiskolás tanuló számára, ezzel is elősegítve, hogy a fiatal generációk naprakész tudással rendelkezzenek az egyre gyorsabban terjedő technológiáról.

A cikk a videó után folytatódik

Az új tantervi előírások értelmében az iskoláknak minden tanévben legalább tíz órányi mesterséges intelligenciával kapcsolatos oktatást kell biztosítaniuk, ugyanakkor az intézmények maguk dönthetik el, hogy ezt egy intenzív, egyhetes kurzus formájában, vagy inkább több tantárgy – például a természettudományok és a technológia – keretében szétszórva valósítják meg, ahogyan azt a South China Morning Post is megírta. Emellett a tananyag már az általános iskola legalsó évfolyamaitól kezdve lépésről lépésre vezeti be a diákokat a mesterséges intelligencia világába.

Az első két évben a gyerekek olyan, számukra ismerős technológiákon keresztül ismerkednek meg a mesterséges intelligenciával, mint például az okoshangszórók vagy az arcfelismerő rendszerek, miközben hangsúlyt fektetnek a felelős használat és az adatvédelem alapvető szabályainak elsajátítására is.

A harmadik és negyedik évfolyamon a tanulók már aktívan alkalmazzák az AI-eszközöket egyszerű projektek során, például szövegek, képek és hangok gyűjtésére és kombinálására, így a technológiát a mindennapi életben is hasznosítani tudják. Az ötödik és hatodik évfolyamon a diákok mélyebb ismereteket szereznek a mesterséges intelligencia alapjairól, többek között a döntési fák, a neurális hálózatok és az algoritmusok működéséről.

A középiskolában a tanulók már a mesterséges intelligencia valós alkalmazásaival találkoznak, ahol a teljes AI-munkafolyamatot – az adatok előkészítésétől a modellek tanításán át a generatív technológiák értékeléséig – sajátíthatják el, miközben egyre összetettebb problémák megoldásán dolgoznak. A középiskola felsőbb évfolyamain a tanterv projektalapúvá válik, vagyis a diákok saját mesterséges intelligencia-rendszereket és intelligens ügynököket terveznek, hogy a megszerzett tudást konkrét feladatok során alkalmazzák.

Bár a program bevezetése még csak a kezdeti szakaszban tart, világosan tükrözi Kína azon törekvését, hogy a mesterséges intelligencia terén vezető szerepet töltsön be.