A kínai hatóságok korlátozzák a fiatalok online játékidejét
A Tencent technológiai óriás lassuló bevételnövekedésről számol be, mivel Peking szigorítja a szektorra vonatkozó szabályozást.
A Tencent Holdings ígéretet tett arra, hogy együttműködik a kínai szabályozó hatóságokkal és az iparági partnerekkel az online játékok kiskorúak általi használatának irányítása érdekében, és közölte, hogy április-júniusi elektronikus játékbevétele 2019 óta a leglassabb ütemben nőtt, miközben Kína egyre szigorúbban ellenőrzi a technológiai ágazatot.
Martin Lau, a Tencent elnöke elmondta, hogy a szabályozók arra összpontosítanak, hogy korlátozzák azt az időt és pénzt, amit a kiskorúak az online játékokra fordítanak minden platformon, és hogy a vállalat proaktívan foglalkozik a kérdéssel. A Tencent, a kínai mobiljáték-piac meghatározó szereplője, profitálhat az ilyen lehetséges szabályokból, mivel a fogyasztók valószínűleg a korlátozottan rendelkezésre álló idejükkel a játékaihoz fognak áramlani.
A cég elmúlt negyedévi növekedését az elektronikus játékokból származó bevételek lassulása húzta le, amelyek 12 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 40 százalékos ugrással – írja a Wall Street Journal.
Ahogy Peking kiszélesíti ellenőrzését, a Tencent tovább korlátozta a kínai fiatalok játékidejét és költési korlátjait, és keményen fellépett a felnőtt fiókokkal visszaélő kiskorúak ellen. A vállalat közölte, hogy a kiskorúak az online játékokból származó bevételek kis százalékát teszik ki, a 16 év alatti játékosok a második negyedévben a bruttó játékbevételnek mindössze 2,6 százalékát tették ki Kínában.