Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Mélyrepülésben az európai autómárkák kínai részesedése – van még innen visszaút?

Mélyrepülésben az európai autómárkák kínai részesedése – van még innen visszaút?

Mélyrepülésben az európai autómárkák kínai részesedése – van még innen visszaút?
Unsplash/Tiago Ferreira

A világ legnagyobb autópiacán az európai gyártók elvesztették korábbi domináns pozíciójukat a hazai márkákkal szemben, és most átfogó stratégiával próbálják visszaszerezni elvesztett részesedésüket.

Az európai autógyártók, különösen a német vállalatok számára egyre sürgetőbb feladattá vált a kínai piachoz való alkalmazkodás, miután részesedésük jelentősen visszaesett a helyi versenytársakkal szemben. A MarkLines adatai alapján a kínai márkák piaci részesedése tavaly már elérte a 65 százalékot, ami 22,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, miközben a német márkák részesedése 10,8 százalékkal csökkent ugyanebben az időszakban.

A Volkswagen, amely a legnagyobb külföldi szereplőként van jelen az országban, nagyszabású fejlesztési programot jelentett be az Sanghaji Autókiállításon, melynek keretében 2027-ig több mint 20 új modellt dobnak piacra kifejezetten a kínai fogyasztók igényeire szabva. „Napjainkban már lehetetlen egyetlen globális standarddal sikeresnek lenni” – nyilatkozta Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója a sanghaji rendezvényen.

Új kihívások előtt a luxusmárkák

A prémium szegmensben tevékenykedő európai gyártók, mint a Mercedes és a BMW, 2023-ig még támaszkodhattak arra, hogy járműveiket státuszszimbólumként tartották számon. Az elmúlt időszakban azonban értékesítési mutatóik visszaesést mutattak, miközben olyan helyi márkák, mint a Nio, valamint egyes modellek, például a Xiaomi SU7 presztízse jelentősen emelkedett, számolt be róla az AFP.

A Mercedes a kiállításon bemutatta új elektromos zászlóshajójának, a CLA-nak a hosszított verzióját, valamint egy luxus minibuszt is, amely kifejezetten a tehetős kínai szabadidős szegmenst célozza meg. Ola Kallenius vezérigazgató bizakodóan nyilatkozott a világ legversenyképesebb piacán való kilátásaikról, kiemelve a helyi vásárlók igényeire szabott fejlesztéseiket, beleértve a fejlett vezetéstámogató rendszereket és a szórakoztatási funkciókat.

Az ázsiai országban működő európai márkák számára létfontosságú a piaci jelenlét megőrzése, különösen mivel az európai piac gyengélkedik, az Egyesült Államokban pedig Donald Trump vámpolitikája nehezíti a piacra jutást.  „A kínai fogyasztók a 30-45 éves korosztályban már nem automatikusan a nyugati márkákat választják, hanem alaposan megvizsgálják az alternatívákat, és gyakran a Nio mellett döntenek a Mercedes helyett” – fogalmazott Tu Le, a Sino Auto Insights alapítója.

Az EV-szakértő Elliot Richards ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy még semmi sem dőlt el véglegesen. „A kínai autóiparban minden lehetséges, és továbbra is nyitott a verseny” – tette hozzá.