Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kiderült, mi kell ahhoz, hogy jó munkaerővé váljunk 2030-ra

Kiderült, mi kell ahhoz, hogy jó munkaerővé váljunk 2030-ra

Kiderült, mi kell ahhoz, hogy jó munkaerővé váljunk 2030-ra
Nemesvámos, 2020. december 15. Dolgozók a Bock Hungária Kft. új üzemében az átadás napján a cég nemesvámosi telephelyén 2020. december 15-én. Ezen a napon Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Hermann Bock, a Bock Hungária Kft. tulajdonosa stratégiai partnerségi szerződést írtak alá az üzemben. A Noszlopon, Ajkán és Nemesvámoson működő kft. 606 millió forintos beruházást hajt végre, megvédve 900 munkahelyet. Ehhez a kormány 282 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújt. A társaság, amely irodabútorokat gyárt, valamint autóipari beszállítók számára is termel, emellett egy Nemesvámosról elköltöző gyár helyére beköltözve száz munkahelyet teremt. MTI/Vasvári Tamás

A 2018-as nemzetközi oktatási konferencián a kutatók arról értekeztek, milyen tulajdonságokkal és kompetenciákkal kell rendelkezniük a jelenkor fiataljainak ahhoz, hogy a jövőben értékes munkavállalókká és vállalkozókká válhassanak.

A 2018-as nemzetközi oktatási konferencián a kutatók arról értekeztek, milyen tulajdonságokkal és kompetenciákkal kell rendelkezniük a jelenkor fiataljainak ahhoz, hogy a jövőben értékes munkavállalókká és vállalkozókká válhassanak.

A cikk a videó után folytatódik

Bajzáth Mária, a Mesepedagógia Műhely vezetője az InfoRádiónak adott interjúban elmondta, a két időszak között 12 év telik el, amely alatt felnő egy teljes generáció, ezért fontos, hogy a képzelet és a fantázia szárnyalását elősegítő feladatok és gyakorlatok kerüljenek be az oktatásba.

A szakértő kiemelte, meglepő módon a mese és a hozzá tartozó fantáziavilág jelentősen fejlesztik a gyermekek érzelmi intelligenciáját. A mesén kívül a másik legkönnyebben és leghatékonyabban erősíthető jellem az empátia – aki együtt tud érezni társaival, abból lesz csak igazán értékes munkaerő.

Ezek a jellemvonások nem igazak az automatizált gépekre és algoritmusokra, így ha még időben fejlesztjük őket, akkor nem kell tartanunk attól, hogy átveszik majd a robotok a helyünket.

Bajzáth közölte, ezeket nagyon jól lehet didaxis nélkül tanítani meséken, játékokon, éneklésen, valamint mondókákon keresztül, aminek a komplex rendszere maga a mesepedagógia.