Kiderült, mi kell ahhoz, hogy jó munkaerővé váljunk 2030-ra
A 2018-as nemzetközi oktatási konferencián a kutatók arról értekeztek, milyen tulajdonságokkal és kompetenciákkal kell rendelkezniük a jelenkor fiataljainak ahhoz, hogy a jövőben értékes munkavállalókká és vállalkozókká válhassanak.
A 2018-as nemzetközi oktatási konferencián a kutatók arról értekeztek, milyen tulajdonságokkal és kompetenciákkal kell rendelkezniük a jelenkor fiataljainak ahhoz, hogy a jövőben értékes munkavállalókká és vállalkozókká válhassanak.
Bajzáth Mária, a Mesepedagógia Műhely vezetője az InfoRádiónak adott interjúban elmondta, a két időszak között 12 év telik el, amely alatt felnő egy teljes generáció, ezért fontos, hogy a képzelet és a fantázia szárnyalását elősegítő feladatok és gyakorlatok kerüljenek be az oktatásba.
A szakértő kiemelte, meglepő módon a mese és a hozzá tartozó fantáziavilág jelentősen fejlesztik a gyermekek érzelmi intelligenciáját. A mesén kívül a másik legkönnyebben és leghatékonyabban erősíthető jellem az empátia – aki együtt tud érezni társaival, abból lesz csak igazán értékes munkaerő.
Ezek a jellemvonások nem igazak az automatizált gépekre és algoritmusokra, így ha még időben fejlesztjük őket, akkor nem kell tartanunk attól, hogy átveszik majd a robotok a helyünket.
Bajzáth közölte, ezeket nagyon jól lehet didaxis nélkül tanítani meséken, játékokon, éneklésen, valamint mondókákon keresztül, aminek a komplex rendszere maga a mesepedagógia.