Keresik a kiutat a káoszból a hazai vállalkozások, csak épp nem találják
Sok hazai kis- és középvállalkozás például a mai napig nem tudta kiheverni a koronavírus-járványt, azóta pedig egymást érték a különböző negatív tényezők a gazdaságban, így mára a káosz az új valóság.
A Comline Budapest összefoglalójából derült ki, hogy mára a tervezhetetlenség vált az új normálissá mind a beszállítói együttműködések, mind pedig az ajánlatadások és az értékesítések terén a hazai kis-és középvállalkozások életében.
A Napi.hu által is szemlézett elemzés szerint az értékesítésben máig adódnak kiaknázatlan lehetőségek, noha a hazai vállalkozások eközben az alap- és csomagolóanyag piaci káosza; a bizonytalan, kiszámíthatatlan árak; az energiaválság okozta elszálló költségek; a forint mélyrepülése és a két számjegyű infláció miatt fogják a fejüket.
Az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég ügyfélállománya éves szinten 120 cég közel 2000 értékesítőjéből áll, tapasztalataik szerint pedig még azoknál a vállalatoknál is negyedéves időtávra zsugorodott az éves tervezés, melyek korábbi árbevételei nem indokolják ezt.
Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere rámutatott: