Kecskemét is szenved az éjszakai gyorsulási versenyek miatt
–
„Helyreigazítás Király Józseffel kapcsolatban:
A 2023. december 05. napján megjelent „Kecskemét is szenved az éjszakai gyorsulási versenyek miatt” című cikkünkben a Magyar Nemzet alapján valótlanul híreszteltük, hogy Király József mint a városüzemeltetési bizottság elnöke a szigorítás ellen volt, mondván, nem szeretne a városban táblaerdőt, továbbá, hogy szerinte még az óránként 50 kilométeres sebesség sem jelent száguldozást, ha azt betartják.
Ezzel szemben a valóság az, hogy Király József több alkalommal is azt javasolta, hogy a kiskörúton belül a lámpák éjszaka ne legyenek kikapcsolva, továbbá a városközpontban és a sűrűn lakott területeken 30 km/h-s övezeteket jelöljenek ki.”
Korábban megírtuk, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság és az Auchan Magyarország Kft. összefogásának eredményeképp sikerült fellépni a budapesti illegális gyorsulási versenyzőkkel szemben, így sokat javult a helyzet. Ám nemcsak a főváros, Kecskemét is szenved a gyorshajtók és az éjszakai gyorsulási versenyek miatt. A képviselő-testületi üléseken az ellenzék rendszeresen ostromolja a városvezetést, hogyan akar gátat vetni a belvárosi autós versenyeknek addig, amíg nagyobb baj nem történik. De amikor dönteni kellene, a Magyar Nemzet szerint egészen abszurd módon viselkednek.
NE HAGYD KI
A városüzemeltetési és fejlesztési bizottság, amelynek elnöke Király József szocialista képviselő, az ellenzéki szövetség vezére, aki mellesleg a párt Bács-Kiskun vármegyei vezetője is, szakemberek bevonásával tartott tanácskozást nemrég az ügyben. Az ülésen kiderült, a rendőrség erőteljesen fog razziázni éjszakánként, kiemelten az autósokra fókuszálva. A lap hozzáteszi, a tagok részéről az a szakmai javaslat született meg, hogy gyorsan, hatékonyan és minimális költséggel úgy tudnák szigorítani a közlekedést, ha a belvárosi körúton este tíz órától reggel négy óráig óránként 30 kilométeres sebességkorlátozást vezetnének be.
„Az alacsonyabb sebesség miatt csökken a zajkibocsátás, ami miatt az érintett területek mellett lakók életminősége javul. Ez a megoldás hozzájárul a nagy sebességgel közlekedő gépkocsik számának visszaszorításához is a hatékony ellenőrzési és szankcionálási lehetőség miatt” – állt az előterjesztésben. Király József viszont a szigorítás ellen volt, mondván, nem szeretne a városban táblaerdőt. Szerinte még az óránként 50 kilométeres sebesség sem jelent száguldozást, ha azt betartják. A Magyar Nemzet megjegyzi, a közvélemény akkor még nem volt ennek tudatában, de Király fia ellen eljárás folyt ittas vezetés és gyorshajtás miatt.
Az ifjabb Király a belvárosban letarolt egy buszmegállót, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem történt tragédia, mert nem várakozott ott éppen senki. A fiatal jogászt a napokban a Kecskeméti Járásbíróságon elítélték ittas vezetésért, ezért egy évre eltiltották a B kategóriás járművezetéstől, valamint 250 ezer forint pénzbüntetés megfizetésére kötelezték. Az ítélet nem jogerős, az ügyészség súlyosbításért fellebbezett. Király József képviselő viszont az ülésen az érintettségét nem jelezte, így vele együtt ellenzéki társai sem szavazták meg a sebességkorlátozó javaslatot. Szerencsére kisebbségben vannak, a rendelet hatályba lépett, a korlátozást bevezették, és azóta látványos a javulás a megyeszékhely közlekedésbiztonságában – írják a cikkben.
Király József egyébként szembement pártja álláspontjával is, hiszen az MSZP pártigazgatója, Molnár Zsolt a zéró tolerancia mellett kiállva nyújtott be törvényjavaslatot a parlamentben. Molnár azt javasolta, hogy a közlekedési balesetek visszaszorítása érdekében ne vezethessen bárki nagy teljesítményű gépjárművet, csak ha megfelel a pszichológiai alkalmasságnak, illetve meghatározott tanfolyamot végzett és a vezetői jártasságáról vizsgát tett. A lap szerint nem ez az első ellentmondás Király Józsefnél: már nem egy feljelentést tett az önkormányzat, illetve önkormányzati cégek gazdálkodásával kapcsolatban, miközben a lányát az év elején ítélték el jogerősen egy számlagyárban való tevékeny részvételért. Emellett úgy szervezett tiltakozást a Domus parkolóba tervezett Univer-üzlet és a parkolóház építése ellen, hogy annak terveit jónak gondolta és megszavazta a tervtanácson.