Nyakunkon a karácsony, de lehet, hogy a kedvenc csokijaink nélkül maradunk
A problémát elsősorban a munkaerőhiány és a szállítási nehézségek okozzák.
Egyre közeledik a karácsony, a Nestlé azonban ellátási lánccal kapcsolatos problémákat tapasztal. Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója a BBC-nek elmondta, keményen dolgozik azon, hogy a termékek a polcokra kerülhessenek idén télen is.
Az ellátási láncokat érintő problémák számos ágazatban jelentkeznek, részben a súlyos mértéket öltő tehergépjárművezető-hiány, részben az olyan tényezők miatt, mint a globális szállításban megjelenő szűk keresztmetszetek.
„Más vállalkozásokhoz hasonlóan mi is némi munkaerőhiányt és szállítási problémákat tapasztalunk, de az Egyesült Királyságban dolgozó csapatunk legfontosabb prioritása, hogy konstruktívan együttműködjünk a kiskereskedőkkel az ellátásuk érdekében” – közölte Schneider.
Arra kérdésre, hogy a Nestlé tudja-e garantálni, hogy az édességek karácsonyra elérnek a boltokig, annyit válaszolt, “keményen dolgoznak” az ügyön.
A többek között az Aerot és a KitKatet is gyártó Nestlé a világ egyik legnagyobb tejtermék-gyártója, és világszerte több százezer gazdával dolgozik együtt, akik több millió tehénnel rendelkeznek.
A jövő hónapban Glasgow-ban megrendezésre kerülő klímacsúcs előtt Schneider az Egyesült Királyságban járt és a Nestlé bemutatta a tejet és a tejtermékeket helyettesítő, növényi alternatívákkal készült édességeit, mellyel a vállalat célja az, hogy tovább csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A világ üvegházhatású gázkibocsátásainak 20 százaléka a mezőgazdaságból származik, melyhez jelentősen hozzájárul a tehenekből származó metán. Az új, növényi alapú termékek mellett a Nestlé új típusú takarmányt vezetett be a tehenek számára, amelyekkel kevesebb metán termelődik.
A Nestlé vezérigazgatója az is elismerte, hogy a vállalat ezzel egy olyan piaci kereskedelmi valóságra is reagál, melyben tapasztalható, hogy különsen a fiatalabb vagy tehetősebb fogyasztók a tejtermékektől elfordulva a zab- és a szójaalapú alternatívákat részesítik előnyben.
„Úgy gondoljuk, hogy a kevesebb hús és tejtermék jót tesz a bolygónak, de jót tesz az étrendnek és az egészségnek is, és ez egyben nagy kereskedelmi lehetőséget rejt magában” – közölte Schneider. Elmondta, hogy a növényi alapú termékek eleinte drágábbak, de idővel csökkeni fog az áruk.
„Néhány fogyasztó hajlandó felárat fizetni azokért a termékekért, amelyek előkészítik az utat ehhez” – mondta.