Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nyakunkon a karácsony, de lehet, hogy a kedvenc csokijaink nélkül maradunk

A problémát elsősorban a munkaerőhiány és a szállítási nehézségek okozzák.

...svg content...Fotó: Unsplash/Denny Müller
Külföld
Author image

Kornis Vivien

Szerkesztő

Egyre közeledik a karácsony, a Nestlé azonban ellátási lánccal kapcsolatos problémákat tapasztal. Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója a BBC-nek elmondta, keményen dolgozik azon, hogy a termékek a polcokra kerülhessenek idén télen is.

Az ellátási láncokat érintő problémák számos ágazatban jelentkeznek, részben a súlyos mértéket öltő tehergépjárművezető-hiány, részben az olyan tényezők miatt, mint a globális szállításban megjelenő szűk keresztmetszetek.  Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

„Más vállalkozásokhoz hasonlóan mi is némi munkaerőhiányt és szállítási problémákat tapasztalunk, de az Egyesült Királyságban dolgozó csapatunk legfontosabb prioritása, hogy konstruktívan együttműködjünk a kiskereskedőkkel az ellátásuk érdekében” – közölte Schneider.

Arra kérdésre, hogy a Nestlé tudja-e garantálni, hogy az édességek karácsonyra elérnek a boltokig, annyit válaszolt, “keményen dolgoznak” az ügyön. 

A többek között az Aerot és a KitKatet is gyártó Nestlé a világ egyik legnagyobb tejtermék-gyártója, és világszerte több százezer gazdával dolgozik együtt, akik több millió tehénnel rendelkeznek.

A jövő hónapban Glasgow-ban megrendezésre kerülő klímacsúcs előtt Schneider az Egyesült Királyságban járt és a Nestlé bemutatta a tejet és a tejtermékeket helyettesítő, növényi alternatívákkal készült édességeit, mellyel a vállalat célja az, hogy tovább csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A világ üvegházhatású gázkibocsátásainak 20 százaléka a mezőgazdaságból származik, melyhez jelentősen hozzájárul a tehenekből származó metán. Az új, növényi alapú termékek mellett a Nestlé új típusú takarmányt vezetett be a tehenek számára, amelyekkel kevesebb metán termelődik. 

A Nestlé vezérigazgatója az is elismerte, hogy a vállalat ezzel egy olyan piaci kereskedelmi valóságra is reagál, melyben tapasztalható, hogy különsen a fiatalabb vagy tehetősebb fogyasztók a tejtermékektől elfordulva a zab- és a szójaalapú alternatívákat részesítik előnyben. 

„Úgy gondoljuk, hogy a kevesebb hús és tejtermék jót tesz a bolygónak, de jót tesz az étrendnek és az egészségnek is, és ez egyben nagy kereskedelmi lehetőséget rejt magában” – közölte Schneider. Elmondta, hogy a növényi alapú termékek eleinte drágábbak, de idővel csökkeni fog az áruk. 

 „Néhány fogyasztó hajlandó felárat fizetni azokért a termékekért, amelyek előkészítik az utat ehhez” – mondta.