Jön a mesterséges intelligencia szabályozása a magyar oktatásban
A Kulturális és Innovációs Minisztérium államtitkára ismertette a mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának tervezett szabályozását.
Varga-Bajusz Veronika, a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, valamint fiatalokért felelős államtitkára szombaton az EdTech Summit Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállításon ismertette a mesterséges intelligencia (MI) oktatásban való alkalmazásával kapcsolatos terveket.
Az államtitkár szerint fontos, hogy az MI megfelelő használatára képezzék a fiatalokat, és hogy azok a képzés eredményeképp úgy tekintsenek a technológiára, mint egy eszközre, amely segítséget nyújt, de nem old meg minden problémát.
A tervezett szabályozás alapjait egy, az Educatio kiállításon végzett felmérés eredményei alapján alakították ki, amely során a válaszadók többsége egyetértett abban, hogy az MI jelentős szerepet játszik a jövő munkahelyeinek kialakításában, és szabályozásra van szükség az iskolai használatában. A megkérdezettek háromnegyede ugyanis úgy vélte, az MI segítheti a számonkérések kijátszását.
Az államtitkár ismertette a szabályozás főbb alapelveit is, melyek között szerepel, hogy az MI használatát nem tiltani, hanem szabályozni kell, valamint biztosítani kell a hozzáférést az oktatás során mind a tanárok, mind pedig a diákok számára.
Varga-Bajusz kitért a szakképzés digitalizációjának fontosságára is, ennek kapcsán pedig bejelentette, hogy idén minden szakképző intézményben elérhetővé válnak a digitális tananyagok a Kréta rendszeren keresztül. Emellett hangsúlyozta az informatikai és digitális alapkészségek minden tantárgyba való beépítésének szükségességét.
Az államtitkár felhívta a figyelmet a digitális tér fiatalokat érintő veszélyeire is, mint például a függőség és az online zaklatás, amiknek kezelésére indították el 2023-ban a lelki egészség roadshow-t.