Egész Európában drágul a jogsiszerzés, a magyar példát követheti Németország
Nincs mindenki elragadtatva az ötlettől, miszerint szimulátorokkal helyettesítenék a gyakorlati órákat.
Jelentős reform előtt áll a németországi autósiskolai képzés, az ellenzéki Kereszténydemokrata Unió és a Bajor Keresztényszociális Unió javaslata szerint pedig meg kell fontolni a szimulátoros képzés bevezetését az oktatásba – számolt be róla az Auto Bild értesülése alapján a Blikk.
A Vezetéstechnikai Oktatók Szövetsége ugyanakkor fenntartásokkal fogadta az ötletet, véleményük alapján bár a szimulátorok hasznosak lehetnek a képzés kezdetén, azonban a gyakorlatban szerzett tapasztalatot nem helyettesítheti az alkalmazása.
A Bundestag zöldpári képviselője, a vezetői engedélyekért és a közúti biztonságért felelős Swantje Michaelsen úgy véli, hogy a szimulátoros oktatás a közúti biztonságot veszélyezteti. Véleménye szerint a valós közlekedési szituációkban szerzett tapasztalat nem megkerülhető.
Magyarországon 2022-ben engedélyezték a szimulátorok használatát a gyakorlati oktatás során, tavaly év végétől pedig már élesben is használják a rendszert azok az iskolák, ahol rendelkezésre áll a megfelelő technológiai háttér.
A Technológiai és Ipari Minisztérium szerint azonban a szimulátoros órák nem kötelező jellegűek, csupán választható elemét képezik az oktatásnak, a gyakorlati óráknak pedig csupán egy részét lehet vele kiváltani. A bevezetés oka azonban hasonló lehetett, mint Németországban: egyre kevesebb az oktató, a képzési költségek épp emiatt jelentősen megemelkedtek.