Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,25 Ft
Euró
390,47 Ft
Font
457,23 Ft
Bitcoin
60,140 $

Jogsiszerzés: az elmúlt évek legidősebb vizsgázója 89 éves volt

2021-ben harmadszorra ment át a vizsgán.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő
TÉMÁK

Továbbra is az autóvezetéshez szükséges B-kategóriás jogosítvány a legnépszerűbb hazánkban: bár az utóbbi években volt egy kis visszaesés ezen a téren, az adatok azt mutatják, hogy évente körülbelül százezren vizsgáznak le. Mindez a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAVK) összeállításából derült ki, amelyet a Kreszváltozás portál dolgozott fel részletesen. De a KAVK adatai alapján az is látszik:

Az elméleti vizsgát 2021-ben és 2022-ben a jelentkezők 67, illetve 64%-a teljesítette elsőre, míg a forgalmi vizsgán nagyjából minden második tanuló megbukott az első alkalommal. A kétféle követelmény közti fontos különbség, hogy míg az elméleti vizsgát korlátlan alkalommal próbálhatják újra a tanulók, a gyakorlatit kétévente legfeljebb ötször lehet megpróbálni, ezt követően a sikertelen vizsgázót pályaalkalmassági vizsgálatra küldik – írja a Telex. Soron kívül Beismerte a gyógyszergyártó, hogy vérrögöt okozhat a Covid-oltóanyaga

A 2022-es adatokból pedig az is kiderült, hogy a legtöbben, mintegy 18 ezren a 17 éves korosztályból tettek sikeres B-kategóriás forgalmi vizsgát, náluk négyezerrel kevesebb volt az 18 évesek aránya, a 20-30 éves korosztály sikeres vizsgázóinak száma meghaladta a negyvenezret, de több mint százan 60 és 70 éves koruk közt szerezték meg vezetői engedélyüket – részletezik a cikkben. Emellett érdemes kiemelni azt is:

Ebben az időszakban volt egy 70 és egy 74 éves vizsgázó is, akik már az első próbálkozás során teljesítették az elvárásokat. A 2021-es év legidősebb vizsgázója 89 éves volt, ő harmadszorra ment át, 2020-ban pedig valaki 81 évesen szerzett jogosítványt Magyarországon. Korábban egyébként azt is megírtuk, hogy alaposan megdrágult a jogsiszerzés az elmúlt években: pár év alatt eléggé elszálltak az árak, nem csoda hát, ha tanulóból jóval kevesebb van.

Mindemellett tény, hogy egész Európában drágul a jogsiszerzés, a magyar példát követheti Németország. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, mennyire csalódottak a diákok amiatt, hogy március végén kiderült, mégsem lesz ingyen szeptembertől a jogosítvány. Sőt olyanok is voltak, akik a támogatásban reménykedve félbehagyták a megkezdett tanfolyamokat és a vezetésórákat, amit minden bizonnyal sokan megbántak utólag.