Rendeződhet a jogi kalamajka a Cyberpunk 2077 elszúrt megjelenése körül
A Cyberpunk 2077 fejlesztői megkezdték a megegyezési tárgyalásokat a csalódott részvényesekkel a videójáték tavaly decemberi, finoman szólva is félresikerült indulása miatt.
Az AAA-játékok bukása korántsem számít újdonságnak, elég csak a Fallout 76-ra, az Anthemre vagy a sokak által régóta várt, közel egy évtizeden keresztül fejlesztett Cyberpunk 2077 katasztrofális rajtjára gondolni.
A CD Projekt Red tavaly decemberben dobta piacra a futurisztikus, nyitott világú akció-RPG-jét, a hype-nak azonban nagyobb volt a füstje, mint a lángja, ugyanis kiderült, hogy hemzseg a bugoktól és a glitchektől, nem beszélve azokról az ordas hibákról, amelyek miatt gyakorlatilag ellehetetlenült a gameplay.
A technikai problémák következtében óriási visszavásárlási áradat indult, és még a PlayStation Store-ból is levették a játékot, mondván a stúdió nem garantálta a gördülékeny játékmenetet, és optimalizálatlanul adta ki a game-et.
Mindeközben a CD Projekt Red befektetői sem örültek annak, hogy részvényeik értéke a mélybe zuhant, ezért egy sor csoportos keresetet nyújtottak be, azzal érvelve, hogy a stúdió hazudott megjelenés előtt a Cyberpunk 2077 állapotáról. A felperesek többek között azt állították, a CD Projekt Rednél tudták, hogy a játék funkcionálisan játszhatatlan PlayStation 4-en és Xbox One-on, ezt az információt pedig eltitkolták a részvényesek elől.
Egy szerdai jelentésből kiderült, a vállalat tárgyalásokat folytat a felperesekkel – adta hírül a Gamerant magazin. A kaliforniai kerületi bíróság felfüggesztette az egyesített jogi eljárást, amíg a tárgyalások zajlanak, ám a közlemény egyúttal megjegyzi, hogy ezek a tárgyalások nem jelentik a lengyel stúdió részéről a vétség beismerését, bár a pontos részletek egyelőre ismeretlenek.
A CD Projekt Red a Cyberpunk 2077 tavaly decemberi fiaskója óta több javítást is kiadott a játékhoz. A hatalmas, 1.2-es frissítés márciusban jelent meg, amely több mint 500 változtatást tartalmazott, köztük különböző hibajavításokat, grafikai frissítéseket és teljesítményjavításokat, így nem véletlen, hogy júniusban a CD Projekt vezérigazgatója, Adam Kiciński kijelentette, a stúdió már elégedett a játék teljesítményével.