Jelentősen csökkent a Magyarországon forgalmazott üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma
Jelentős csökkenést tapasztalhattunk a Magyarországon forgalmazott üdítőitalok cukor- és kalóriatartalmát tekintve, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség közleménye szerint egészen pontosan 43 százalékkal egészségesebb üdítők kerültek a magyar boltok polcaira.
A szövetség arról számolt be, hogy a legújabb innovációk segítségével, és a meglévő receptúrák átalakításával a csökkentett kalória tartalmú és kalóriamentes üdítőitalok és gyümölcslevek aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett 2010 és 2020 között.
A receptúrák változtatásán felül a szövetség arra is ügyel, hogy tudatos fogyasztásra ösztönözze a vásárlókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák a csökkentett energiatartalmú vagy éppen kalóriamentes italokat.
Mindemellett arra is felhívták a figyelmet, hogy a magyarok üdítőitalból bevitt kalóriamennyisége mindössze 2-3 százaléka a teljes, átlagosan bevitt kalóriamennyiségnek – írja a Bama.
„A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által tett önkéntes vállalás az üdítőitalok cukor- és kalóriacsökkentésére egy figyelemreméltó hosszú távú célkitűzés. Példaértékű az a munka és céltudatosság, melyet a szövetség tagjai, így a hazai és nemzetközi vállalatok képviselői mutattak és mutatnak a vállalás megvalósulása érdekében. Mindez magában foglalja az új, innovatív technológiák alkalmazását és a folyamatos termékfejlesztést, mellyel jelentős mértékben erősítik a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét is” – idézték közleményükben az agrárminisztert.