Már a jégkrém is drágul, több tényező áll a dolog hátterében
A jeges finomság esetében is áremelkedés várható, amely azzal jár majd, hogy a vásárlók az olcsóbb termékek felé fordulnak, a gyártók pedig visszavesznek a termékfejlesztésből.
A drasztikus áremelkedések, a munkaerő- és alapanyaghiány, az energiaárak növekedése, valamint a július 1-jétől bevezetett csipszadó is hozzájárult ahhoz, hogy a jégkrémek idén szezon közben is drágulnak majd.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének kerekasztal-beszélgetésén többek között a jelenlegi helyzet került szóba, a szervezet elnöke, Sánta Sándor pedig azt is elmondta, hogy a problémák már tavaly ősszel felütötték a fejüket.
Elmagyarázta, hogy jelentősen megugrottak az alapanyagárak, hosszabbodtak a szállítási idők, valamint a tengeri szállítás 215 százalékkal, a közúti fuvarozás pedig harmadával került többe, mindez azonban még tovább romlott 2022-ben.
A vg.hu szerint Tischer Thomas, a környei Gelato Italiano ügyvezetője azt mondta, tavasszal folytatódott az alapanyagárak emelkedése, ugyanis a csomagolópapírok és a tejpor ára is duplájára nőtt, a szentjánoskenyér-liszt pedig már hatszor drágább, mint egy évvel ezelőtt.
Mindezt az energiaárak jelentős növekedése, a forint leértékelődése és a kivetett chipszadó is tetézte, ez utóbbi pedig a jégkrémek esetében azt jelenti, hogy minden termék, még a cukormentes készítmények után is meg kell fizetni – írta az Infostart.
Az InfoRádiónak tett nyilatkozatában Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára hozzátette, a jégkrémpiac stabilan 40-42 milliárd forintos, a drágulás pedig nem azonnal lesz érezhető az árakban, de a tendenciák jelentkezni fognak, vagyis többe kerülnek majd a jégkrémek.
Kifejtette, hogy a gyártók és a kereskedők között korábban éves szerződések voltak jellemzőek, ám ma már szinte csak eseti megbízásokat kötnek, emellett arra számítanak, hogy szezonon belül is változnak az árak, mivel az ingadozó körülményekre reagálva folyamatosan cselekedni kell.
Úgy véli, a drágább és ötletesebb termékek helyett a hagyományos ízeket, a saját márkás fagyikat és a nagyobb kiszereléseket keresik majd a vevők, emiatt a gyártók lejjebb fognak adni a termékfejlesztési terveikből és a jól bevált termékek mellett tartanak ki.