A Saarbrückeni Járásbíróságon kezdeményezett csődeljárást az exkluzív sportautókat gyártó Isdera vállalat.
A német autóipar egyik legkülönlegesebb szereplője, az egyedi luxusautókat gyártó Isdera manufaktúra csődeljárás alá került. A Thimmel und Partner ügyvédi iroda szakembere, Thomas Becker kapott megbízást az ideiglenes csődbiztosi feladatok ellátására, miközben a vállalat hivatalos állásfoglalása egyelőre várat magára.
A vállalat története még 1982-ben kezdődött, amikor Eberhard Schulz, a Porsche egykori mérnöke megalapította az Engineering Office for Styling, Design and Racing néven ismertté vált vállalatot. A manufaktúra egyedi filozófiát követett, tudatosan elutasítva a tömeggyártást, kizárólag limitált szériás, exkluzív modelleket alkotva a legigényesebb autórajongók számára.
Az Isdera zászlóshajói között szereplő Imperator 108i és Commendatore 112i modellek valóban különleges látványt nyújtottak az utakon, amelyeket módosított Mercedes-motorok hajtottak, némelyik akár 620 lóerős teljesítménnyel is rendelkezett.
Az autók méregdrága árcédulája
A luxusautók motorháztetejét kék alapon fekete sas díszítette, miközben mind formatervezésük, mind műszaki megoldásaik megosztották a szakmai közvéleményt. Az autók méregdrága árcédulája ellenére Schulz sosem tudott jelentős kereskedelmi sikereket elérni, amit később azzal magyarázott, hogy számára mindvégig a szenvedély maradt az elsődleges hajtóerő.
NE HAGYD KI
Innovatív megoldások terén sem fukarkodott a márka. Egyes modellek, köztük a Commendatore, a hagyományos visszapillantó tükrök helyett tengeralattjárókra emlékeztető periszkóppal voltak felszerelve. Az első Isdera prototípus pedig egy soha meg nem valósult Porsche-terven alapult, amelyet Schulz titokban fejlesztett tovább.
A vállalat 2016-ban új fejezetet nyitott, amikor a Sinfonia Automotive AG felvásárolta, és ambiciózus terveket szőtt egy kínai piacra szánt elektromos sportautó, a Commendatore GT fejlesztésével. A remélt újjászületés azonban elmaradt, és az Isdera azóta csendes időszakot élt át.
A jelenlegi csődeljárás pontos háttere egyelőre tisztázatlan, azonban az autóipar számára meghatározó veszteséget jelenthet egy ilyen egyedi szemléletű német márka esetleges eltűnése.
A nehéz gazdasági környezet más szereplőket is érint az ágazatban, mint például a Voit beszállítót, amely 140 munkavállalójától kényszerült megválni, vagy az Am Damm autókereskedő hálózatot, amely nemrég jelentette be összes telephelyének bezárását.