Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Önjáró intelligens robotokkal helyettesítik az embereket egy amerikai repülőtéren

Önjáró intelligens robotokkal helyettesítik az embereket egy amerikai repülőtéren

Önjáró intelligens robotokkal helyettesítik az embereket egy amerikai repülőtéren
Ottonomy

A fizikai távolságtartás és a járványügyi szabályok betartásának elősegítésére egy új, robotizált, reptéren belüli ételkiszállítási szolgáltatást vezettek be az Egyesült Államokban.

A jelenleg a Cincinnati/Northern Kentucky nemzetközi repülőtéren működő rendszer az Ottonomy robotikai cég által gyártott négykerekű autonóm Ottobotok flottáját foglalja magában.

A cikk a videó után folytatódik

A repülőtér B csarnokának területén utazók egy erre a célra kifejlesztett alkalmazás segítségével kezdhetik meg az ételek, italok vagy utazási termékek vásárlását a létesítmény más pontjain található, kiválasztott üzleteiben. A rendelés leadása után az adott üzlet munkatársai az egyik Ottobot rakterébe helyezik a termékeket, majd útnak indítják azt.

Miközben a robot keresztülhalad a repülőtéren, egy LiDAR-modult és más érzékelőket használ, hogy elkerülje az akadályokat, például az embereket, miközben az Ottonomy „kontextuális mobilitási navigációs” rendszerével nyomon követi, hogy hol tartózkodik a célpont a létesítményen belül.

Az alkalmazás megmutatja a vásárlónak, hogy az Ottobot éppen merre kolbászol a repülőtéren belül, és figyelmezteti, amint elérte a tartózkodási helyét, ezenfelül egy rendelésspecifikus QR-kódot is kap. Amikor a vevő ezt a kódot a robot leolvasójához tartja, a szerkezet válaszul feloldja és kinyitja a rakodótér fedelét, hogy átvehesse az árut.

A jelenlegi kézbesítési rendszert egy tavaly év végén ugyanezen a repülőtéren végrehajtott kísérleti projekt felhasználói visszajelzései alapján tervezték, amelyeket a későbbiekben igénybe vehetnek majd a rendszer további bővítése során.