Nagy változás jön az Instagramon, ez sokaknak jól fog jönni
Régóta panaszkodnak a felhasználók arra, hogy beszakadt az elérésük az Instagramon. A Meta végre lépéseket tesz az ügyben.
Az elmúlt időszakban az Instagram ajánlásait ellepték az olyan – főleg Reels – tartalmak, amelyeket sokadik alkalommal oszt meg egy teljesen ismeretlen profil, ami egyébként semmilyen eredeti videót nem publikált még. Úgy néz ki, ezt a Metánál is megelégelték, a cég ugyanis csavar egyet az Instagram ajánló algoritmusán, és jobban kiemelik majd a kisebb követőbázissal rendelkező, de eredeti tartalmakat posztoló felhasználókat, ami minden bizonnyal sokaknak jól jön majd.
Korábban a nagyobb követőbázisú profilok, valamint az újraposztolt tartalmakat publikáló felhasználók kapták a legnagyobb elérést az Instagramon, azaz ha valaki innen-onnan összeollózott tartalmakat osztott meg (például a TikTokról), és ezzel még egy jelentős követőszámot is el tudott érni, szinte garantált volt, hogy a bejegyzései sokaknál jelennek meg. A Meta ezen szeretne most változtatni, s a cél az, hogy az Instagramot egy egyenlőbb felületté tegyék.
A cégnél azt szeretnék, ha a platformon minden tartalomgyártó ugyanolyan esélyekkel indulna, ennek megvalósítását pedig a következő hónapokban szeretnék véghez vinni. A HVG a TechCrunch cikkére hivatkozva azt írja, a tartalomgyártók az utóbbi időszakban meglehetősen sokat panaszkodtak az Instagram algoritmusára, mondván, negatívan befolyásolta az elérésüket az egyenlőtlen rangsorolás. De olyanok is vannak, akik kimaradnak a jóból.
Mégpedig azok, akik sokadjára újraközölt tartalmakra építik az instagramos jelenlétüket: őket ugyanis kiveszi az ajánlások közül a Meta platformja – emelik ki. Az kérdéses, mikor látnak neki a változtatásoknak, vagyis csak a gyakorlatban derül majd ki, hogy sikerült mindez, persze csak akkor, ha tényleg látványos lesz a módosított algoritmus. Korábban egyébként azt is megírtuk, hogy posztolással lehet pénzt keresni a Threads-en.
Fontos, hogy a jutalmat befolyásolja, hány bejegyzést posztol valaki, és az is, hogy azok milyen közönséget érnek el. De arra is kitértünk, hogy mesterséges intelligenciával okosítják fel az Instagram keresőjét: kérdésekre válaszol, és kérésre tartalmakat is ajánl. Az ezzel kapcsolatos részleteket ebben a cikkben fejtettük ki bővebben.