Íme minden játék, melyekre valószínűleg hiába várunk idén

Fotó: Flickr/gameinformer
not image

Borbély Fanni

2021.március.29 - 21:17

A koronavírus-járvány kerekestül felforgatta a világot, és sajnos a játékipart is ugyanolyan komolyan érintette mint más szektorokat, éppen ezért több bejelentett címre még biztosan várnunk kell egy kicsit.

A következő listán szereplő címek megjelenését mind 2021-re tervezték, azonban igen nagy a valószínűsége annak, hogy ezek a játékok még váratnak magukra, miután a vírushelyzet miatt a fejlesztők is home office-ba kényszerültek, így pedig jelentősen lassult a fejlesztési folyamat. Azok a játékok, melyeket alapvetően is 2022-re lengettek be, mint az Overwatch 2, vagy a Diablo 4 nem szerepelnek a listán.

Gran Turismo 7

Forrás: Twitter

A Sony még februárban erősítette meg a hírt, hogy a Gran Turismo 7 megjelenése 2022-re csúszott, a döntés pedig azért született, mert a világjárvány a fejlesztési folyamat “kritikus” részeire hatott, és a globális helyzet változó jellege miatt nem lehetett meghatározni a konkrét dátumot. Ahogy egyre közelebb kerülünk a jövő évhez, ez valószínűleg megváltozik.

Riders Republic

Forrás: Twitter

Az Ubisoft eredetileg februárban jelentette volna meg, és csaknem egy hónappal a megjelenés előtt csúsztatta a Riders Republic extrém sportjáték megjelenését. Jelenleg egy meghatározatlan 2021-es dátummal tudunk számolni, a késedelem bejelentésekor a Ubisoft ugyanis homályos kijelentést tett arról, hogy “a legjobb szórakoztató élményt kívánja nyújtani” a játékban.

The Lord of the Rings: Gollum

Forrás: Twitter

2022-ig még biztosan nem tudjuk megszerezni a 2022-ig nem tudjuk megszerezni a The Lord of the Rings: Gollum című kiadványát, bár a játék tervezett, 2021-es megjelenését az év elején tervezték , a Daedalic Entertainment és a Nacon kooperációjában. A tervek szerint továbbra is szinte minden platformon meg fog jelenni, köztük az Xbox Series X-en, a PS5-ön, a Nintendo Switch-en és a PC-n is.

Returnal

Forrás: Twitter

Habár a Returnal esetében nem jelentettek be jelentősebb késést, mégis így történt: az eredetileg márciusra tervezett PS5-exkluzív játék, a Housemarque TPS (Third Person Shooter) alkotása elméletileg április 30-án startol majd el. A játékot kiadó Sony szerint ezúttal lehetőséget nyújt majd a Housemarque számára, hogy úgy fejlessze a játékot, hogy az ötvözze az arcade és a lövöldözős játékok elemeit, így még inkább hasonlíthat majd egy AAA-kategóriás játékra.

Kena: Bridge of Spirits

Forrás: Twitter

A Kena: Bridge of Spirits 2021 év elejére csúszott, melyet röviddel azután jelentettek be, hogy bemutatták a PS5-öt, ám ez még csak a kezdet volt: február végén ismét elhalasztották, ám ezúttal egy konkrét dátumot kapott, nevezetesen augusztus 24-ére jelentették be a játék megjelenését, mind PS4, mind pedig PS5 konzolokhoz.

Prince of Persia: The Sands of Time

Forrás: Twitter

Az eredetileg márciusban tervezett bemutató helyett egy valószínűsíthető, jövő februári dátumról számoltak be a fejlesztők, az Ubisoft pedig azzal érvelt, hogy egy olyan remake-et szeretne készíteni, mely hű marad az eredeti változat szellemiségéhez, azt azonban nem határozták meg, hogy konkrétan mennyi késéssel kell számolnunk a megjelenést illetően. Az Assassin’s Creed népszerűsége nyomán azonban szinte egyértelmű, hogy ha egyszer megjelenik, akkor hatalmasat fog robbanni a gamerek körében.

Hogwarts Legacy

Forrás: Twitter

A Harry Potter-sorozaton alapuló 19. századi Roxfort Legacy játékot a tervek szerint még ebben az évben kiadták volna, ám ezt 2022-re csúsztatták. A késedelem ugyanis a szerző, J.K. Rowling körüli vita közepette jött létre, aki közvetlenül egyébként nem vesz részt a projektben.

Gotham Knights

Forrás: Twitter

A Gotham Knights, a Batman-sorozat spin-offja 2021 vége előtt érkezett volna meg, ám végül a következő évre csúsztatták. A Warner Bros. nagyon homályosan nyilatkozott róla, azt mondta ugyanis, hogy “a lehető legjobb élményt kívánja nyújtani a játékosoknak”, de nem határozta meg a késés okát. Az akciójátékot Patrick Redding rendezi, aki korábban a Splinter Cell és a Far Cry játékokon dolgozott. Ez csak egy, a Warner Bros.-nál készülő DC játékok közül, 2022-ben egy Suicide Squad játék is várható, azonban nem lennénk meglepve, ha azt látnánk, hogy ez késni fog.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

Forrás: Twitter

A nagy port kavaró Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 megjelenése a múlt év végéről 2021-re csúszott, a Paradox kiadó pedig azóta úgy döntött, újabb csúszást jelent be, így már az sem biztos, hogy még idén felkerül a boltok polcaira. Ezenfelül az elbocsátásokkal sújtott Hardsuit Labs helyett egy új fejlesztőcsapat veszi át a játék elkészítését, ezzel pedig egyike azon problémás projekteknek, melyekben korábban Chris Avellone író is részt vett, akit később szexuális zaklatással vádoltak.

Dying Light 2

Forrás: Twitter

A Dying Light 2 kiadása már több alkalommal is csúszott, idestova egy éve várakozunk a játék megjelenésére, legutóbbi késedelmét pedig még januárban jelentették be, ami egy ideig határozatlan volt, s bár 2021-re már biztosra mondták, a Techland-et közben megvádolták az elégtelen vezetés és a borzasztó munkakörülmények miatt is. Chris Avellone ebben a projektben is részt vett, a késés pedig így várható is volt, mivel már a harmadik fejlesztőcsapat dolgozik a játékon.

Guilty Gear Strive

Forrás: Twitter

Az Arc System Works legújabb, 2D-s játéka, a Guilty Gear Strive körülbelül két hónappal késett, 2021 április 11-ről június 11-re halasztva. A késés bejelentése a játék nyílt bétája után következett be, amely során a stúdió visszajelzést kért a közösségtől és meggyőződése volt, hogy több időt akar tölteni a javítással az indítás előtt. Ez magában foglalja a szerverek stabilitásának javítását, valamint az online lobbikat, amelyek néha problematikusak voltak a vállalat egyéb online harci játékaiban.

Humankind

Forrás: Twitter

A stratégiai játék, mely lehetővé teszi, hogy az emberiség teljes történelmét tetszés szerint alakítsuk, áprilisról egészen augusztusra csúsztatták a fejlesztők, ugyanis az Amplitude Studios arra törekszik, hogy a béta időszakban kapott visszajelzéseket felhasználja a játék tökéletesítésére. A stúdió még az augusztus 17-i megjelenés előtt szeretné kijavítani a hibákat az észrevételek alapján, s ha minden jól megy, egy korszakalkotó játékot tarthatunk kezünkben a nyár végén.

Back 4 Blood

Forrás: Twitter

A Back 4 Blood, a Turtle Rock kooperatív horrorjátékának megjelenése, mely a Left 4 Dead utódjaként van számontartva, június 22-ről október 12-re lett csúsztatva, s bár a stúdió nem indokolta meg a késés okát, annyit megosztott, hogy ezen a nyáron elindul a játék nyílt bétája, ahol a lelkes játékosok első kézből tapasztalhatják majd meg a játék hangulatát.

Outriders

Forrás: Twitter

Az Outriders megjelenése először februárra csúszott, majd ismét bejelentettek egy csúszást, ezúttal április 1-re, és a People Can Fly – valószínűleg nem szándékolt módon, de mégis – profitálhattak a késésből. A játék megjelenése előtt kiadtak egy jelentősebb bemutatót, mely lehetőséget nyújtott a gamereknek arra, hogy kipróbálják a kooperatív lövöldözős játékot. A demó elég népszerű lett ahhoz, hogy kellő mennyiségű visszajelzést kapjanak a játékosoktól, és képesek legyenek ezek alapján kidolgozni az apróbb változtatásokat, szóval reméljük, hogy megéri várni az Outsidersre.

Pragmata

Forrás: Twitter

A Capcom Pragmatáját 2020-ban jelentették be a PS5 bemutatóján, ám azonnal be is jelentették, hogy megjelenése késni fog, nem is akármennyit, ugyanis várhatóan csak 2023-ban fog megjelenni, szóval még bőven várhatunk az új fejleményekre a játékkal kapcsolatban. Korábbi bemutatóján a Death Stranding hangulatát véltük felfedezni a játékban, a tervek szerint pedig PC-n, PS5 és Xbox Series X/S konzolokon is meg fog jelenni.

New World

Az Amazon MMO játéka szintén többszörös csúszással érkezik, de akár azt is mondhatjuk, hogy már nem tudjuk követni az eseményeket. Látszólag ez az egyetlen olyan játék, amelyet az Amazon nem mondott le közvetlenül, a New World megjelenését ugyanis egy homályos 2021. tavaszi dátumról 2021. augusztus 31-re változtatták.

Destiny 2: The Witch Queen

Forrás: Twitter

A Destiny 2: The Witch Queen megjelenését novemberben tervezték, ám végül átcsúszott 2022-re. A játék terjedelme és összetettsége, valamint annak narratív kapcsolata más tartalmakkal masszív szerepet játszott a stúdió döntésében, ugyanis el akarták kerülni, hogy a fejlesztőkre extra nyomást gyakoroljanak a világjárvány idején.