Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Íme a világ legértékesebb márkáinak a rangsora

Az Interband nevű amerikai tanácsadó cég által készített, világ értékesebb márkáit listázó globális rangsorban ismételten az Apple lett a világelső, immáron nyolcadik egymást követő évben.

Külföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Az Interband nevű amerikai tanácsadó cég által készített, világ értékesebb márkáit listázó globális rangsorban ismételten az Apple lett a világelső, immáron nyolcadik egymást követő évben.

A „Best Global Brands” elnevezésű rangsorban az Apple 323 milliárd dolláros márkaértékkel zárt az első helyen, 38 százalékot javítva a tavalyi értékén. A második helyre ugrott fel az Amazon, melynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra növekedett egy év leforgása alatt, így előrelépett a tavalyi harmadik helyről. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

Ezúttal dobogós lett a Microsoft, amelynek márkaértéke 166 milliárd dollárra emelkedett, 53 százalékos növekedéssel. A Google lecsúszott a második helyről, és ezzel együtt a dobogóról is, méghozzá egészen a negyedik helyig, ugyanis 1 százalékos csökkent a márkaértékűk, 165.4 milliárd dollárra.

A Samsung ezúttal ötödik lett, 2 százalékos visszaeséssel és 62.3 milliárd dollár értékkel, helyet cserélve a Coca-Colával, amelynél 10 százalékos volt a visszaesés, és jelenleg 56.9 milliárd dollárra becsülhető. A hetedik a Toyota lett 51.6 milliárd dollárral (-8%), nyolcadik a Mercedes-Benz 49.3 milliárd dollárral (-3%), kilencedik a McDonald’s 42.8 milliárd dollárral (-6%), tízedik pedig a Disney 40.8 milliárd dollárral (-8%).

A száz cégből álló listára új belépők is felkerültek, többek között az Instagram (amely a 19. lett, 26.1 milliárd dolláros márkaértékkel), a Youtube (30. helyezett lett, 17.3 milliárd dolláros márkaértékkel), és a Zoom (100. helyezett, 4.48 milliárd dollárral). Két év szünet után ismét felkerült a Tesla, rögtön a 40. helyre, mintegy 12.8 milliárd dolláros márkaértékkel.

A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.

Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott. A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.