Hogyan tudott az IKEA még a koronavírus-járvány alatt is nyereséget termelni?
Az IKEA egy valódi sikertörténetet tudhat magáénak, és úgy tűnik, semmit sem veszítettek a lendületből, még a világjárvány közepette sem.
Ma az Ingka Csoport erőteljes, 37,4 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalmat jelentett be a 2021-es üzleti évre vonatkozóan, ami 6,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest (35,2 milliárd euró a 2020-as pénzügyi évben). A járvány okozta kihívások ellenére a vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy digitálisan és fizikailag is hozzáférhetőbbé, megfizethetőbbé és valóban fenntarthatóvá váljon annak érdekében, hogy jobban megfeleljen vásárlói igényeinek és álmainak.
A járvány korlátozásokkal és bezárásokkal nehezítette az amúgy is gyorsan változó kiskereskedelmi környezetet, ami miatt a vállalat még inkább sürgette a digitális átalakulást. Az áruházak átszervezése, hogy teljesítési egységként is működjenek, az IKEA.com megújítása, továbbá az IKEA alkalmazás bevezetése az online részesedés 18 százalékról 30 százalékra történő növekedéséhez vezetett.
Az Ingka Csoport folytatja a bővítésbe és az innovációba fektetett munkáját, hogy több vásárló számára kínálhasson választási lehetőséget, mikor, hol és hogyan szeretne kapcsolatba lépni az IKEA-val. A vállalat megnyitotta első áruházát Szlovéniában és további 25 új IKEA helyszínt hozott létre, beleértve az úttörőnek számító zöld városi áruházakat Bécsben és Tokióban, valamint az IKEA Décorationt, a világ első városi áruházát, amely kizárólag kiegészítőket és dekorációt kínál.
Az áruházak intelligens megoldásokkal történő frissítése és a kiszolgálás javítása gyorsabb termékbeszerzéshez vezetett, miközben sok piacon a vásárlók már az IKEA alkalmazás segítségével szkennelhetik be az általuk kiválasztott termékeket, és gyorsabban fizethetnek a pénztárnál.