Átrajzolódott az okostelefonok piaca, a Honor átvette a Huawei helyét
2022 első negyedévében összesen 74,2 millió mobiltelefont szállítottak le Kínában, ami 14 százalékos csökkenés a tavalyi azonos időszakhoz képest.
A vivo kiszorította kisebbik testvérét, az Oppót, ezáltal visszaszerezte első helyét a piacon, bár piaci részesedése mindeközben 19,7 százalékra zuhant – derült ki a Counterpoint Research legfrissebb elemzéséből.
A kutatóintézet főként a vivo S12 és S12 Pro középkategóriás készülékeknek, valamint az Y-sorozatú okostelefonoknak tulajdonítja a vállalat erős teljesítményét.
Az Oppo részesedése 18 százalékra csúszott vissza, amivel a második helyre került, miközben a harmadik pozícióban tanyázó Apple esetében 17,9 százalékra erősödött a piaci jelenlét mértéke.
Talán mondanunk sem kell, hogy az almás cég termékei közül a legújabb, tavaly ősszel bemutatott iPhone 13 termékcsaládhoz tartozó készülékek voltak a legkelendőbbek, méghozzá annak ellenére, hogy debütálásukat követően kissé alábbhagyott a kereslet irántuk.
A Honor mutatta a legnagyobb előrelépést: 5 százalékos részesedésről hirtelen 17 százalékra lőtt ki, köszönhetően a Honor 60, 60 Pro és 60 SE okostelefonoknak, amelyeket úgy vitték Kínában, mint a cukrot.
Ezzel szemben az egykori anyavállalat, a Huawei tovább folytatta vesszőfutását, eredményei 15 százalékról 6,2 százalékra csökkentek, így erősen kérdéses, mi lesz a vállalat jövője, mint ahogyan a Xiaomi esetében sem biztató az ötödik hely, ezért nekik is el kell gondolkodniuk azon, hol szúrhatták el.