Erős évet zárt a H&M, a jövőben pedig nagy beruházásokra készül

Fotó: sitthipong.ma / Twenty20

Czinder Tímea

2022. január 28. - 16:16

A népszerű kollekció miatt növekedett a teljes árú eladások száma, így a svéd csoport ismét teljes mértékben a növekedésre koncentrálhat.

A ruházati termékekkel foglalkozó svéd H&M a vártnál is magasabb profittal zárta a negyedévet, 2030-ra pedig azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megduplázza az eladásokat. Ennek értelmében 2022-ban körülbelül 10 milliárd svéd koronát (körülbelül 340 milliárd forintot) összpontosít a technológia, ellátási lánc, megújuló energia és fenntarthatóság területeire.

„Erőteljesen zártuk az évet, az eladások a járvány előtti szintre tértek vissza, a jövedelmeződés pedig évek óta a legjobb. Most, hogy visszatértünk egy stabilabb állapota, erős pénzügyi háttérrel és jó megtérüléssel, ismét teljes mértékben a növekedésre koncentrálhatunk”

– számolt be Helena Helmersson vezérigazgató.

Az adózás előtti nyereség 64 százalékra ugrott a H&M negyedik negyedévében, ami a pandémia előtti 2019-es év negyedik negyedévhez képest is 43 százalékos profitnövekedést jelent. Ennek oka elsősorban a jól fogadott kollekcióban keresendő, ami több teljes árú eladással, alacsonyabb árleszállítással és jó költségkontrollal járt a vállalat számára.

A Reuters információi szerint a bejelentés nyomán 5 százalékot emelkedett a részvények árfolyama a délelőtti értékesítés során. A svéd csoport nem csupán az eladásait szeretné megduplázni 2030-ig, hanem a carbon lábnyomát is felére csökkentené, és a továbbiakban úgy tervezi, nem veszi át a szénalapú üzemanyagot használó szállítmányokat.