Hidrogénhajtású motort fejleszt közösen a Toyota és a Yamaha
Összefogott a két legnagyobb japán motorgyártó, hogy kifejlessze a világ első hidrogénhajtású V8-as erőforrását.
A nagyvállalatok már évek óta ígérgetik a hidrogénmotorok fejlesztését, hiszen korábban arról beszéltek, a jövő üzemanyagáról van szó, felmutatható eredmények azonban eddig nem nagyon születtek – ám a helyzet nemrégiben megváltozott.
Az AutoCar csütörtöki számából kiderült, a Toyota és a Yamaha közösen egy hidrogénnel működő, 5.0 literes V8-as erőforrás fejlesztésébe kezdtek, amit a Lexus RC F sportkupéban használt motor alapjaira építettek.
Az egységen rengeteg módosítást hajtottak végre, többek között átszabták az injektorokat, a hengerfejeket, a szívócsöveket és más kulcsfontosságú alkatrészt is. Ha hihetünk a japán mérnököknek, akkor a motor 449 lóerős teljesítményt nyújt 6 800-as fordulatszámon, ami rendkívül biztató eredményként értékelhető.
Jamada Takesi, a Yamaha hidrogénmotor-fejlesztő csapatának vezető mérnöke szerint az erőforrás mindenképpen előrelépés lesz az eddigi próbálkozásokhoz képest, így hamarosan elérhetik végső céljukat, a 100 százalékban zöld meghajtást.
„Természetüknél fogva a hidrogénmotorok sokkal egyszerűbben működnek, mint hagyományos, benzines társaik, még elektronikus vezetési támogatás nélkül is makulátlanul járnak. A prototípus autóba szerelt motor eddig mindenkit lenyűgözött, a szkeptikusok is boldogan szálltak ki a járműből” – tette hozzá Jamada.