Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Hatalmas kihívást jelenthet majd az oltóanyagok szállítása

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a történelem egyik legnagyobb közlekedési kihívása lehet, hogy mindenhova, megfelelő mennyiségben eljuttassák a kész koronavírus-védőoltásokat

...svg content...Budapest, 2012. június 30. A luxemburgi központú Cargolux légitársaság Boeing 747 típusú teherszállító repülõgépe száll fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtéren. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Külföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a történelem egyik legnagyobb közlekedési kihívása lehet, hogy mindenhova, megfelelő mennyiségben eljuttassák a kész koronavírus-védőoltásokat – számolt be róla a BBC alapján a Forbes.

A koronavírus-járvány megfékezése ellen egyelőre központi intézkedésekkel, és több-kevesebb sikert arató gyógyszerekkel tudunk küzdeni, ám a legtöbb ember reménye jelenleg a számos, fejlesztés alatt álló védőoltásban nyugszik. Habár még a vakcinák nincsenek készen – leszámítva az orosz Sputnik V-t – a disztribúció körüli logisztikai problémákat már megkezdték orvosolni. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

Az IATA megerősítette ugyanis, hogy megkezdték egy globális légi szállítási terv kidolgozását különböző légitársaságokkal, repülőterekkel, egészségügyi szervezetekkel és gyógyszercégekkel karöltve, amellyel már felkészülten tudnának nekivágni az esetleges szétosztásnak.

Az IATA kalkulációi ugyanakkor meglehetősen drasztikus számot vázoltak fel, hogy mennyi eszköz lesz szükséges a szállításhoz. A szövetség ugyanis úgy véli, ha betegenként csak egyetlen adag vakcinával számolunk, akkor akár 8000 darab Boeing 747-es kellhet, mint szállítókapacitás, hogy a Föld bármelyik pontjára eljusson a védőoltás.

Ezen felül hozzátették, hogy ez azért is optimista, mert egyszerűen nem minden repülőgép lesz alkalmas az oltóanyagok szállítására, ugyanis a legtöbb oltóanyagnak 2 és 8 celziuszfok közötti hőmérsékletre lehet szüksége, ebből kifolyólag néhány vakcinát potenciálisan le kell fagyasztani, ami további gépeket zár ki a szállításból.

Az IATA hozzáteszi, Délkelet-Ázsia olyan területeire, ahol egyáltalán nem lehet megoldani a vakcinagyártást, kulcsfontosságú lesz, hogy eljuttassák az oltóanyagot, míg Afrika esetében az a meglátásuk, hogy szinte lehetetlen mindenhova. Az IATA azért arra szólította fel a kormányokat, kezdjenek el maguk is terveken dolgozni.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.