Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Hamisított titánból készültek a Boeing és az Airbus egyes alkatrészei

Újabb vizsgálódás kezdődhet a repülőgépek biztonságosságát illetően.

...svg content...Fotó: Pexels / Illusztráció
Külföld

Kiss László

Szerkesztő

Az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) és a beszállító Spirit AeroSystems vizsgálatot indított, miután kiderült, hogy egyes Boeing és Airbus repülőgépekbe hamisított titánból készült alkatrészek kerültek.

A The New York Times pénteki beszámolója szerint a Boeing és európai vetélytársa, az Airbus repülőgépeinek gyártásához használt egyes alkatrészekben hamis dokumentációval értékesített, hamisított titán található. A dokumentumokat a Spirit AeroSystems, a Boeing egyik kulcsfontosságú beszállítója vizsgálja, amely a repülőgépgyártó óriás közelmúltbeli problémáinak középpontjában álló 737 Max 9 repülőgép törzsét gyártotta. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Az FAA korábban vizsgálatot indított a Boeing januári incidensével kapcsolatban is, most pedig azt is vizsgálja, hogy a hamisított anyagok milyen hatással lehetnek a repülőgépekre. A hivatal közleményben tudatta, hogy a Boeing önkéntes bejelentést tett az ügyben, és figyelmeztette beszállítóit a problémára.

A rendelkezésre álló adatok szerint a hamisított titánt 2019 és 2023 között használták fel egyes Boeing és Airbus repülőgépek alkatrészeinek gyártásához, beleértve néhány Boeing 737 Max és 787 Dreamliner, valamint Airbus A220 repülőgépet is. Egyelőre nem tisztázott, hogy pontosan hány repülőgép érintett, és mely légitársaságok üzemeltetik őket.

Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!

A Boeing közölte, hogy ellátásuk nagy része nem érintett, mivel a titán többségét közvetlenül vásárolják, és az ügy csak az alkatrészek kis számát érinti. A vállalat hozzátette, hogy a szolgálatban lévő flottájuk továbbra is biztonságosan repülhet.

A Spirit szóvivője, Joe Buccino elmondta, hogy a hamisított dokumentáció azonosításakor az összes gyanús alkatrészt karanténba helyezték és eltávolították a gyártásból, majd több mint 1000 tesztet végeztek az érintett anyagon, hogy megbizonyosodjanak a folyamatos légi alkalmasságról.