A GVH vizsgálja a Normaflore termékek reklámját
Nem egészen úgy mutatták be termékeiket, ahogyan kellett volna.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Opella Healthcare Commercial Kft. ellen, mely a Normaflore termékcsalád forgalmazója. A hatóság gyanúja szerint a cég egyes reklámokban két termékét nem az engedélyezett alkalmazási előírásoknak megfelelően mutatta be.
A GVH pénteken kiadott közleménye szerint az eljárás során azt vizsgálják, hogy a forgalmazó a 2023. szeptember 1-jétől futó reklámkampányában a Normaflore belsőleges szuszpenzió és a Normaflore extra 4 milliárd/5 ml belsőleges szuszpenzió gyógyszerek népszerűsítése során olyan állításokat fogalmazott-e meg, melyek túlmutatnak a termékek hivatalosan engedélyezett alkalmazási előírásain.
A vizsgálat megindítása önmagában nem jelenti azt, hogy a vállalat jogsértést követett el. Az eljárás célja a tények feltárása és a feltételezett jogsértés bizonyítása. A versenyhivatalnak a vizsgálat lefolytatására három hónap áll rendelkezésére, amely indokolt esetben kétszer, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A GVH hangsúlyozta, a vény nélkül kapható gyógyszerek reklámjai csak olyan állításokat tartalmazhatnak, melyek teljes mértékben megfelelnek az engedélyezett alkalmazási előírásoknak.