Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

A GVH vizsgálja a Normaflore termékek reklámját

Nem egészen úgy mutatták be termékeiket, ahogyan kellett volna.

A GVH vizsgálja a Normaflore termékek reklámjátFotó: MTI/MTVA/Róka László
Belföld

Szabó Kata

Szerkesztő
TÉMÁK

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Opella Healthcare Commercial Kft. ellen, mely a Normaflore termékcsalád forgalmazója. A hatóság gyanúja szerint a cég egyes reklámokban két termékét nem az engedélyezett alkalmazási előírásoknak megfelelően mutatta be.

A GVH pénteken kiadott közleménye szerint az eljárás során azt vizsgálják, hogy a forgalmazó a 2023. szeptember 1-jétől futó reklámkampányában a Normaflore belsőleges szuszpenzió és a Normaflore extra 4 milliárd/5 ml belsőleges szuszpenzió gyógyszerek népszerűsítése során olyan állításokat fogalmazott-e meg, melyek túlmutatnak a termékek hivatalosan engedélyezett alkalmazási előírásain.

A vizsgálat megindítása önmagában nem jelenti azt, hogy a vállalat jogsértést követett el. Az eljárás célja a tények feltárása és a feltételezett jogsértés bizonyítása. A versenyhivatalnak a vizsgálat lefolytatására három hónap áll rendelkezésére, amely indokolt esetben kétszer, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A GVH hangsúlyozta, a vény nélkül kapható gyógyszerek reklámjai csak olyan állításokat tartalmazhatnak, melyek teljes mértékben megfelelnek az engedélyezett alkalmazási előírásoknak.