Folyamatos csökkenést mutat a ChatGPT felhasználóinak száma
A kezdeti lendület után lejtmenetbe került a chatbot népszerűsége, ám létezhet minderre reális magyarázat.
Az asztali számítógépekről elérhető weboldal és a mobilalkalmazás látogatottsága világszerte 3,2 százalékkal, 1,43 milliárd látogatásra csökkent augusztusban, miután a ChatGPT júniusban és júliusban is közel 10 százalékos csökkenést regisztrált.
Az Analisisweb szerint a felhasználók számának zsinórban harmadik hónapja tartó csökkenése némiképp meglepetésként hat, ám a vállalat szerint lehetséges, hogy mostantól kezdve stabilizálódni fog a forgalom.
A felhasználók a chatbot használatával eltöltött időt is lecsökkentették, ugyanis míg márciusban átlagosan 8,7 percet töltöttek a program használatával, augusztusra mindez 7 percre csökkent a Reuters beszámolója szerint.
Bár a látogatottság továbbra is csökken, az egyedi felhasználók száma kis mértékben növekedett a ChatGPT ugyanis augusztusban 180 millióról 180,5 millióra növelte az egyedi felhasználóinak számát.
A diákok miatt csökkenhetett a ChatGPT népszerűsége
David Carr, a Similarweb szóvivője szerint a nyár folyamán „hiányoztak” a házi feladatok megoldásához segítséget kereső diákok, ám most, hogy elindult az új tanév, a ChatGPT látogatottsági adatai is javulást mutatnak.
A ChatGPT tavaly januárban, mindössze két hónappal az indulás után már 100 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedhetett, amivel a chatbot volt a leggyorsabban növekvő alkalmazás, amíg a Meta el nem indította az X (korábban Twitter) kihívóját, a Threads-t.
Amíg a ChatGPT próbálja utolérni magát, a mesterséges intelligencia-alapú chatbotok versenye tovább növekszik. A Google Bard chatbotjának újabb frissítései mellett a legfrissebb hírek szerint az Apple naponta több millió dollárt fektet be új mesterséges intelligencia rendszerek fejlesztésébe.
A cupertinói vállalat állítólag több különböző terméken is dolgozik, és ezek egyike egy ChatGPT-nél is erősebb nyelvi modell lehet.