Fizetős funkciókat tesztel a Facebook
A Facebook azt teszteli, hogyan tudnak a tartalomkészítők pénzt keresni a Facebook-csoportokon keresztül, például azzal, hogy a felhasználók exkluzív tartalmakhoz vagy beszélgetésekhez tudnak hozzáférni a fizetős alcsoportokon belül – jelentette be a vállalat csütörtökön.
A Facebook – amely egyébként nemrég megváltoztatta nevét Metára – közölte, hogy a tesztelés egy szélesebb körű előfizetési rendszer részeként zajlik. A közösségi médiavállalat más techóriásokhoz hasonlóan azon dolgozik, hogy új eszközöket és pénzkereseti lehetőségeket kínáljanak tartalomgyártóiknak és követőiknek.
A Reuters hírügynökség beszámolója szerint a Facebook közölte, hogy a tervek szerint a jövőben a csoportok adminisztrátorai webshopokat üzemeltethetnek majd és közösségi adománygyűjtéseket hozhatnak létre, amely ellensúlyozhatja a csoport működtetésének költségeit.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a tartalomkészítők képesek lesznek olyan egyéni linkeket megosztani, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy közvetlenül fogadjanak el fizetéseket az Apple jutalékait és egyéb levonásait megkerülve.
A vállalat szóvivője elmondta, hogy a Facebook a közösségi adománygyűjtést kiválasztott csoportokkal teszteli, és hogy az elmúlt 30 napban létrehozott, a tartalmi szabályokat megsértő, illetve a káros tartalmakat vagy félretájékoztatást gyakran megosztó csoportok nem lesznek jogosultak ezen funkció használatára.