Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Fizetős, de reklámmentes Facebook és Instagram jöhet

A Meta így reagál az Európai Unió új adatkezelési irányelveire, valamint a cég adatgyűjtési gyakorlatát korlátozó bírósági döntésekre.

...svg content...Fotó: Unsplash
Európa
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A New York Times belsős információkra hivatkozva arról írt, miszerint a Meta fontolgatja, hogy fizetőssé teszi az Instagramot és a Facebookot az Európai Unióban élő felhasználók számára, amelyért cserébe reklámmentességet kínálnának.

De azt is leszögezték, természetesen nem szűnne meg a platformok ingyenes verziója, a fizetős, hirdetésmentes változat választható lenne. Az egyelőre kérdéses, mennyit kellene fizetni ez utóbbiért, de azt sem tudni, pontosan mikor válik majd elérhetővé. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A Meta szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesüléseit, ám az valószínűsíthető, hogy ez a lépés válasz arra az adatvédelmi szabályozásra, amely alapján elmarasztalták a Metát – írta az rtl.hu.

Júliusban az Európai Unió legfelsőbb bírósága gyakorlatilag megtiltotta a cégnek, hogy megossza a platformjain – köztük a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon –, valamint külső webhelyekről és alkalmazásokból gyűjtött felhasználói adatokat.

Januárban pedig arról számoltunk be, hogy az ír adatvédelmi hatóság 390 millió eurós bírságot szabott ki a Meta anyavállalatra a Facebook és az Instagram adatvédelmi szabályszegései miatt, míg májusban rekordösszegű, összesen 1,2 milliárd eurós bírságot kaptak, egyúttal arra kötelezték őket, hogy függesszék fel a felhasználói adatok továbbítását az EU-ból az Egyesült Államokba.

Szijjártó Péter is nagyon aggódik: azonnal békét kell kötni

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter szerint annyira súlyos már a helyzet Ukrajnában, hogy azonnal békét kell kötni.