Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Fizetős, de reklámmentes Facebook és Instagram jöhet

Fizetős, de reklámmentes Facebook és Instagram jöhet

Fizetős, de reklámmentes Facebook és Instagram jöhet
Fotó: Unsplash

A Meta így reagál az Európai Unió új adatkezelési irányelveire, valamint a cég adatgyűjtési gyakorlatát korlátozó bírósági döntésekre.

A New York Times belsős információkra hivatkozva arról írt, miszerint a Meta fontolgatja, hogy fizetőssé teszi az Instagramot és a Facebookot az Európai Unióban élő felhasználók számára, amelyért cserébe reklámmentességet kínálnának.

A cikk a videó után folytatódik

De azt is leszögezték, természetesen nem szűnne meg a platformok ingyenes verziója, a fizetős, hirdetésmentes változat választható lenne. Az egyelőre kérdéses, mennyit kellene fizetni ez utóbbiért, de azt sem tudni, pontosan mikor válik majd elérhetővé.

A Meta szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesüléseit, ám az valószínűsíthető, hogy ez a lépés válasz arra az adatvédelmi szabályozásra, amely alapján elmarasztalták a Metát – írta az rtl.hu.

Júliusban az Európai Unió legfelsőbb bírósága gyakorlatilag megtiltotta a cégnek, hogy megossza a platformjain – köztük a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon –, valamint külső webhelyekről és alkalmazásokból gyűjtött felhasználói adatokat.

Januárban pedig arról számoltunk be, hogy az ír adatvédelmi hatóság 390 millió eurós bírságot szabott ki a Meta anyavállalatra a Facebook és az Instagram adatvédelmi szabályszegései miatt, míg májusban rekordösszegű, összesen 1,2 milliárd eurós bírságot kaptak, egyúttal arra kötelezték őket, hogy függesszék fel a felhasználói adatok továbbítását az EU-ból az Egyesült Államokba.