Továbbra is felnőtteknek való reklámokkal bombázza a gyerekeket a YouTube
Már 2019-ben megígérték, hogy felhagynak ezzel a gyakorlattal.
Az Adalytics szerint a YouTube továbbra is felnőtt reklámokat tesz azon videók alá, melyek kiskorúak számára készültek. A Google tulajdonában lévő vállalat 2019-ben ígéretet tett arra, hogy az ilyen típusú tartalmakon nem lesznek láthatók hasonló hirdetések.
A hirdetésminőséggel és azok átláthatóságával foglalkozó cég azonban kiemelte, hogy a YouTube a mai napig reklámokat jelenít meg azokon csatornákon, melyek kifejezetten gyerekeknek szóló tartalmakat tesznek közzé.
Mint állítják, ezek a reklámkampányok személyre szabottak, és arra ösztönzik a közönséget – jelen esetben a kiskorúakat, hogy „felnőtt” termékeket vásároljanak – számolt be róla a Cybernews.
Az adatgyűjtéssel kapcsolatosan is vannak aggályok
A YouTube részéről 4 évvel ezelőtt közölték, hogy a videómegosztó „a gyerekeknek készült tartalmakhoz kapcsolatos adatgyűjtést és -felhasználást a szolgáltatás támogatásához szükséges mértékre korlátozza”.
Úgy látszik azonban, hogy ez nem volt elegendő lépés, ugyanis a jelentés szerint a reklámokra kattintó nézőktől több tucat nagy, úgynevezett „adatbróker” cég kap metaadatokat.