Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Felére csökkent a Black Friday akciók alatt üzletekben vásárlók száma

Az előző évhez képest 52,1 százalékos visszaesést tapasztaltak a hálaadás előtti hetekben szinte már hagyományosnak mondható Black Friday akciók során.

...svg content...Glendale, 2020. november 28. Kedvezményes áron kínált ruhák között válogat egy vásárló a kaliforniai Glendale egyik áruházában 2020. november 27-én, a fekete péntek (Black Friday) napján. A hálaadás napja utáni fekete péntek hagyományosan a karácsony elõtti bevásárlási idõszak nyitánya az Egyesült Államokban. MTI/AP/Ringo H.W. Chiu
Külföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Az előző évhez képest 52,1 százalékos visszaesést tapasztaltak a hálaadás előtti hetekben szinte már hagyományosnak mondható Black Friday akciók során.

A Sensormatic Solutions elemzőcég adatai alapján a karácsony előtti időszak előrejelzései sem túlságosan ígéretesek, mivel 22-25 százalékos csökkenés lehet 2019-hez viszonyítva, ami rányomhatja bélyegét a gazdaságra is – olvasható a CNBC hírportál riportjában. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Brian Field, a Sensormatic Solutions globális konzulense és ügyvezető igazgatója elmondta, számoltak azzal, hogy idén a Black Friday nem lesz annyira erős, mint 2019-ben, azonban a visszaesés mértéke még őket is meglepte.

„Egyre több üzlet terjeszti ki a vásárlással kapcsolatos akcióit hálaadás után egészen karácsonyig, mivel attól tartanak, hogy a pandémia új erőre kaphat, és a bevételkiesés nagyobb mértékűvé válhat.”

A koronavírus-járvány miatt rengetegen az online vásárlás mellett tették le a voksukat, hiszen a legnagyobb akciók is éppen a webshopokban állnak a vevők rendelkezésére. Az amerikai Járványügyi és Járványmegelőzési Központ szakemberei arra buzdították a lakosságot, hogy ha tehetik, kizárólag online vegyék meg az ajándékokat és a szükséges ünnepi kellékeket.

A bevásárlóközpontok és plázák parkolói sokkal inkább üresek, minthogy tömve lennének, bár egyre több helyen döntenek úgy az emberek, hogy megkockáztatják a fertőzés veszélyét, és elhagyják otthonukat – ebben az is segít, hogy az élelmiszerláncok üzleteiben folyamatosan hirdetik, náluk maximális biztonság mellett vásárolhatnak, hiszen betartanak minden járványügyi óvintézkedést.

Hálaadás napján a Walmart és a Target bevásárlóközpontok zárva maradtak, ezáltal 94,9 százalékkal csökkent a forgalmuk 2019. november végéhez képest. Mindezekkel ellentétben online vásárlás esetén 21,6 százalékos emelkedést mértek, ami új rekordnak minősül.

Az Adobe Analytics statisztikái szerint hálaadáskor a webboltokban több mint 9 milliárd dollárt költöttek el az amerikai állampolgárok, ezzel a 2020-as Black Friday az Egyesült Államok történelmének második legnagyobb költekezési eseményének bizonyult a tavalyi Cyber Monday mögött, amely alatt az előzetes becslések alapján idén 10,8-12,7 milliárd dollárt hagyhatnak ott az üzletekben a vevők.