Felére csökkent a Black Friday akciók alatt üzletekben vásárlók száma
Az előző évhez képest 52,1 százalékos visszaesést tapasztaltak a hálaadás előtti hetekben szinte már hagyományosnak mondható Black Friday akciók során.
Az előző évhez képest 52,1 százalékos visszaesést tapasztaltak a hálaadás előtti hetekben szinte már hagyományosnak mondható Black Friday akciók során.
A Sensormatic Solutions elemzőcég adatai alapján a karácsony előtti időszak előrejelzései sem túlságosan ígéretesek, mivel 22-25 százalékos csökkenés lehet 2019-hez viszonyítva, ami rányomhatja bélyegét a gazdaságra is – olvasható a CNBC hírportál riportjában.
Brian Field, a Sensormatic Solutions globális konzulense és ügyvezető igazgatója elmondta, számoltak azzal, hogy idén a Black Friday nem lesz annyira erős, mint 2019-ben, azonban a visszaesés mértéke még őket is meglepte.
A koronavírus-járvány miatt rengetegen az online vásárlás mellett tették le a voksukat, hiszen a legnagyobb akciók is éppen a webshopokban állnak a vevők rendelkezésére. Az amerikai Járványügyi és Járványmegelőzési Központ szakemberei arra buzdították a lakosságot, hogy ha tehetik, kizárólag online vegyék meg az ajándékokat és a szükséges ünnepi kellékeket.
A bevásárlóközpontok és plázák parkolói sokkal inkább üresek, minthogy tömve lennének, bár egyre több helyen döntenek úgy az emberek, hogy megkockáztatják a fertőzés veszélyét, és elhagyják otthonukat – ebben az is segít, hogy az élelmiszerláncok üzleteiben folyamatosan hirdetik, náluk maximális biztonság mellett vásárolhatnak, hiszen betartanak minden járványügyi óvintézkedést.
Hálaadás napján a Walmart és a Target bevásárlóközpontok zárva maradtak, ezáltal 94,9 százalékkal csökkent a forgalmuk 2019. november végéhez képest. Mindezekkel ellentétben online vásárlás esetén 21,6 százalékos emelkedést mértek, ami új rekordnak minősül.
Az Adobe Analytics statisztikái szerint hálaadáskor a webboltokban több mint 9 milliárd dollárt költöttek el az amerikai állampolgárok, ezzel a 2020-as Black Friday az Egyesült Államok történelmének második legnagyobb költekezési eseményének bizonyult a tavalyi Cyber Monday mögött, amely alatt az előzetes becslések alapján idén 10,8-12,7 milliárd dollárt hagyhatnak ott az üzletekben a vevők.