A fapados légitársaságok nyerhettek a legtöbbet a koronavírus-járványon
Szakértők szerint éppen a kedvező repülőjegyeket kínáló társaságoké lehet a jövő a hanyatlófélben lévő piacon.
Az Infostart riportjából kiderült, a világjárvány leállásra kényszerítette a nemzeti légitársaságokat, ám az elmúlt hónapokban újra éledezik a piac, ami főként a fapadosok szegmensének előrelendülése miatt történhetett meg.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a hónap elején közölte, hogy mind a nemzetközi, mind a belföldi járatok száma megugrott júliusban júniushoz képest, de a kereslet még mindig messze a járvány előtti szint alatt van.
Európában az utasforgalom még mindig 56,5 százalékkal maradt el 2019 júliusától, ám szakértők úgy gondolják, hamarosan meredek emelkedésre számíthatunk.
A Lufthansa például azt jósolja, ogy 2019-es szintjének mintegy 40 százalékát fogja repülni 2021 egészében. A Ryanair diszkont légitársaságnak eközben a márciusig tartó teljes pénzügyi évi forgalma 90 és 100 millió utas között lehet – ami a 2020 márciusáig tartó teljes évben repült 148,6 millió utas 60-67 százalékát jelentené.
A Ryanair részvényeinek értéke 1,8 százalékkal emelkedett az elmúlt évben. A Wizz Air részvényei 7,5 százalékkal nőttek ugyanebben az időszakban, míg az easyJet részvényei 9 százalékkal csökkentek.
A Wizz Air megkereste az easyJetet egy lehetséges fúzióval kapcsolatban, de utóbbi a múlt héten elutasította az ajánlatot. Másrészt az IAG részvényeinek értéke 2,6 százalékkal csökkent az elmúlt egy évben, és a Lufthansa részvényei értéke is 19,7 százalékkal alacsonyabb lett ebben az időszakban – írta a lap.