Clouds
21 Budapest
Dollár
359,75 Ft
Euró
389,53 Ft
Font
432,96 Ft
Bitcoin
22,983 $

A fapados légitársaságok jártak a legjobban a válsággal

TÉMÁK:
#Ryanair #wizzair
Fotó: unsplash
Európa

Bense Róbert

Szerkesztő
TÉMÁK

A covid után a legfontosabb tényező a megfizethető jegyár volt az utasoknál.

Mint azt a Les Échos megírta, a fapados légitársaságok részesedése mostanra utolérte a hagyományos légitársaságokét Európában, utóbbiak pedig igazán még fel sem ocsúdtak a pandémiából – számolt be róla a HVG.

Soron kívül A Fidesz szerint Gyurcsány pártja áll az orvosi kamara döntése mögött

Többek között a Ryanair és a Wizzair is növelni tudták forgalmukat 2022-ben, ami nem mondható el a hagyományos légitársaságokról. Ami a részesedést illeti, nagyjából kiegyenlítődtek az erőviszonyok.

A pandémiát követően a háború is nehezítő tényező

2019-ben, vagyis a járványt megelőző utolsó évben még ebben is a nagy légitársaságok vezettek, három évvel később azonban hiába ugrott meg a légijáratok száma, ez egyértelműen a fapadosok fellendülését hozta.

Az Eurocontrol adatai alapján az európai légiforgalom átlagosan a 83%-át érte el a járvány előtti időszaknak, ami mintegy 9,3 millió járatot jelentett a kontinensen. Ez még mindig csaknem 1,8 millióval kevesebb, mint a pandémiát megelőzően.

A fapados légitársaságok esetében ez a szint 85%, ugyanakkor a két legsikeresebb, azaz a Ryanair és a Wizzair is túlteljesített, előbbinek járatai 109%-ra növekedtek 2019-hez képest, utóbbinak pedig 114%-ra.

A helyzetet nehezíti ugyanakkor az orosz-ukrán háború is, emiatt várhatóan még az idén sem éri el az átlagos légiforgalom a 2019-es szintet. Az Eurocontrol szerint a 2023-as eredmény a pandémia előtti szint 93%-a lehet.