Nem kell még lemondani a Facebookról: minden negyedik földlakó naponta használja
A 2021-es adatokhoz képest a tavalyi év utolsó hónapjában 4%-kal nőtt az oldal napi felhasználóinak a száma, s a növekedést Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is regisztrálták.
A Facebook tavaly év végén jóval nagyobb látogatottságra tett szert, mint amire számítani lehetett volna, ugyanis decemberben átlagosan kétmilliárdra nőtt a közösségi oldalt naponta használók száma, ami a világ népességének mintegy negyede.
Egyúttal azt is jelenti, hogy abban a hónapban 4%-kal nőtt az oldal napi felhasználóinak a száma, amennyiben az adatokat összevetjük az egy évvel korábbiakkal, s a növekedést Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is regisztrálták.
Emellett megerősítették, hogy a Meta anyavállalat összes alkalmazásában a naponta aktív emberek száma 5%-kal emelkedett a 2021-es évhez képest, s a tulajdonos, Mark Zuckerberg szerint a videós termékükkel, a Reels-szel is előrelépést értek el.
Ez jelentős optimizmusra ad okot a cégnél, amely a költségek növekedése és a reklámeladások visszaesése, valamint a Metára kiszabott 390 millió eurós büntetés miatt elég nagy nyomás alatt van.
2023 a „hatékonyság éve” lesz
A Meta részvényei több mint 15%-kal emelkedtek a zárás utáni kereskedésben, miután Zuckerberg 2023-at a „hatékonyság évének” nyilvánította, hozzátéve, hogy elsősorban a költségcsökkentésre fog összpontosítani – írta a BBC.
A vállalat bevételei 2022-ben jelentősen csökkentek, ami a Facebook történetében az első ilyen eset volt, hiszen éveken át két számjegyű növekedést produkáltak, ám a decemberi változás óta abban bíznak, hogy idén is jobb eredményeket regisztrálhatnak.
A Meta tavaly jelentős átszervezést jelentett be, amely által irodaterületeket csökkentettek, és a személyzet mintegy 13%-át (11 ezer embert) bocsátották el, de így is 23,2 milliárd dolláros nyereséget értek el, illetve 40 milliárd dollárt fordítanak majd a részvények visszavásárlására.