Nagy változás jön a Facebookra, nagyobb teret kap az MI
A mesterséges intelligencia válogatja majd ki, milyen tartalmak kerüljenek a felhasználók elé, mindezt az ízlésükhöz igazítva.
A Facebook is elkezdte erősebben alkalmazni a mesterséges intelligenciát a platformján, amely által most a hírfolyam és a csoportok is megkapják a mesterségesintelligencia-alapú ajánló algoritmust. Mindezt Tom Alison, a Facebook vezetője jelentette be korábban – írja a 24.hu az Engadget cikke alapján.
Mint kiderült, a Reels-videók esetében már bevezették az új algoritmust, ez pedig egyértelmű jele annak, hogy Mark Zuckerberg cége tartani akarja a lépést a TikTokkal. Az első tesztek rendkívül ígéretesek is: miután a Facebook lecserélte az algoritmust az MI-alapúra, a tesztek alapján a felhasználók 8-10%-kal több időt töltöttek Reels-videók megtekintésével – emelik ki.
Tom Alison szerint az új megoldás sokkal hatékonyabban tanulhat az adatokból, mint a korábbi algoritmusuk. Ez tulajdonképp azt jelenti, hogy aki néz videókat a platformon, annak sokkal pontosabb, az ízléséhez jobban igazodó tartalmak fognak hamarosan megjelenni. Ám az még kérdéses, hogy a Reels mellett mikor jelenhetnek meg a többi helyen is az MI-megoldások.
Korábban azt is megírtuk, hogy más népszerű chatappokban jól bevált funkciókkal futott be az Instagram mobilappjának legutóbbi frissítése. Az egyik legfontosabb, hogy a fiókbeállítások menüben globálisan kikapcsolhatóvá és bekapcsolhatóvá vált az összes csevegés esetében a nézettségi indikátor használata.
Így pedig sokkal könnyebb elrejteni a tényt, hogy el lettek olvasva a csevegőpartnerek által küldött üzenetek. De a két másik újítás is sokak hasznára válik majd. Emellett arról is beszámoltunk, hogy múlt héten leállt a Facebook, a Messenger, az Instagram és a Threads is, ismeretlen okból kijelentkeztette a felhasználókat.