A Facebook is oroszlánrészt vállalt a klímaváltozással kapcsolatos álhírek terjesztésében
Némi pénzért sikerült elérnie a fosszilis tüzelőanyag iparág szereplőinek, hogy a Facebook is részt vegyen a klímaváltozással kapcsolatos álhírek terjesztésében.
Az InfluenceMap nevű londoni thinktank elemzése szerint ugyanis a Facebook még a saját szabályait sem tartotta be az olaj- és földgázipar szereplőire nézve, ami a környezetvédelemre vonatkozó irányelveket és álhírrel kapcsolatos szabályokat illeti.
A jelentés szerint az olyan olaj- és földgázipari óriásoknak, mint az ExxonMobil, érzékelhetően több hirdetése volt a tavalyi év folyamán, különösen a 2020-as amerikai elnökválasztások idején – írja a The Guardian.
Az elemzés szerint ennek feltehetően az volt a célja, hogy befolyásolja a klímaváltozással kapcsolatos vitákat és megváltoztassa a gondolkodást a globális felmelegedésről. Mint a riportból kiderült azonban, a fosszilis tüzelőanyag iparágának szereplői kifinomultabbá váltak az elmúlt években.
Korábban ugyanis egyenesen tagadták, hogy lenne globális felmelegedés, mostanra azonban eljutottak oda, hogy dollármilliókat égetnek el hirdetésekre a közösségi médiában, melyben azt promotálják, hogy a földgáz és az olaj a krízis megoldásának a kulcsa.
A Facebookot pedig egészen konkrétan azzal vádolták meg, hogy a saját irányelveit sem tartotta be a káros hirdetésekre vonatkozóan:
A jelentés kitér arra is, hogy összesen 25 olaj- és földgázipari szereplő fizetett a Facebooknak a tavalyi év folyamán, mintegy 9.5 millió dollárt költöttek összesen 25 ezer reklámra az amerikai piacokon, amelyeket összesen 431 millió alkalommal néztek meg.
A szervezet azt is észrevette, hogy a hirdetések vásárlása 2020 júliusa után robbant be igazán, amikor Joe Biden bejelentette, hogy egy 2 trillió dolláros terv kereteiben megújuló és zöld energiára állítaná át az Egyesült Államokat.