Változás lesz a Facebookon, bizonyos hirdetések be lesznek tiltva
A Meta minden platformjára érvényes a változás: betiltják a politikai nézetek alapján célzott hirdetéseket, de a vallási hovatartozás kapcsán is jönnek módosítások.
Az Axios azt írja, az új szabályok jövő január 19-től lépnek érvénybe, melyek alapján nem lehet feladni olyan hirdetéseket sem Facebookon, sem pedig Instagramon, melyek a felhasználók érzékeny jellemzőit felhasználva célozzák meg őket.
Az érzékeny jellemzőket is felsorolták, melyek a következők: a politikai, az etnikai hovatartozás, a szexuális irányultság, az azonos neműek házassága és a katolikus egyházzal kapcsolatos tartalmak is tiltásra kerülnek a jövőben.
A portál hozzátette, a célzott reklámok többsége továbbra is elérhető lesz majd a platformokon, azonban ezentúl nem a felhasználó személyes tulajdonságait veszi alapul, hanem azokat, melyekkel a közösségi médiában is foglalkozik.
A nemrég névváltoztatáson átesett Meta hozzátette, a módosítás célja, hogy a hirdetők ne manipulálhassák a felhasználókat, ezzel szemben azonban a vállalat leghangosabb kritikusai azt kifogásolják, hogy az új szabályokkal a pozitív üzeneteket is ki fogják szűrni.