Ez a súlyos balesetek legfőbb előidézője
Az ADAC Accident Research legújabb vizsgálata komoly problémákra hívja fel a figyelmet.
A jó hír, hogy van megoldás, már csak figyelembe kellene venni a szakértők intelmeit, ugyanis nem csak a sofőrök vezetési morálján, de a körülményeken is javítani kell.
Az ADAC-kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy előzéskor közel 40 százalékkal gyakrabban keletkezik életveszélyes sérülést előidéző baleset, mint más egyéb helyzetekben. A szakértők szerint a biztonságos kikerüléshez minimum 700 méteres látótávolság szükséges, összehasonlításképp, ez nagyjából 14 útszéli jelzőoszlopot jelent.
Az előzés ráadásul korántsem jelent akkora időnyereséget, mint amennyire a többség gondol, a statisztikák alapján mindössze az utazási idő 10%-a takarítható meg vele, ami 20 kilométerenként csupán másfél perc – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu
A kutatás kifejti továbbá, hogy a biztonságos előzésekhez – a sofőr türelmén kívül, ami a leglényegesebb – a nagyobb forgalmú utakat háromsávosra kéne átalakítani, ha pedig ez nem megoldás, legalább előzősávokat közbeiktatni.
Az ADAC Accident Research egy másik veszélyforrásra is rávilágít, ezt pedig azt út menti fák jelentik, melyek esetében nem a kivágás, hanem a védőkorlátok jelenthetik a legbiztosabb megoldást. A kutatás szerint csak a fáknak csapódás miatt Németországban évente 600 ember veszti életét.