Sikeresen tesztelték a világ első elektromos repülő autóját
Ha minden az előzetes tervek szerint alakul, akkor a nem mindennapi járművet 2028-ban már piacra is dobhatják.
Az eVTOL.com beszámolója szerint a brit székhelyű Bellwether Industries startup sikeresen végrehajtotta kétüléses Volar repülőgép-prototípusának első tesztrepüléseit Dubajban.
A vállalat közölte, hogy a következő hetekben megosztja a tesztről készült felvételeket, továbbá azt is elárulták, hogy az eVTOL-jármű összesen nyolc próbarepülést teljesített. A cég korábban már közzétett videókat és fényképeket az ominózus szerkezetről a kikötözött beltéri próbarepülések alkalmával, amit a cikkünkben található YouTube-videóban lehet megtekinteni.
A Bellwether eddig 1 millió dollárt gyűjtött össze befektetőktől, repülőgépüket pedig a múlt hónapban mutatták be először a nagyközönségnek a dubaji légi szalonon. Most további támogatókat keresnek, hogy megépíthessék a teljes értékű prototípust.
A Volar eVTOL-járművet a városon belüli repülő autós utazások biztosítására tervezték, a végleges változat körülbelül 3,2 méter széles lesz, míg a legutóbbi tesztrepülések prototípusa nagyjából fele ekkora volt. A Volar jelenlegi eVTOL-ja kétüléses, míg a végleges gépben négy-öt ülésnek lesz hely.
A renderfotókon a Volar repülőgép hasonlóságot mutat egy másik, fejlesztés alatt álló eVTOL-prototípussal, a CycloRotorral – mindkét modell valójában úgy néz ki, mint ahogyan a repülő autók szoktak, nem pedig a korábban már bemutatott multirotoros repülő taxikra hajaz a dizájnjuk.
„Rengeteg problémánk van azzal, hogy a jármű nem úgy néz ki, mint egy repülőgép, így amikor az emberek meglátják őket, nem értik, egyáltalán hogyan szállhatnak fel” – mondta Kai-Tse Lin, a Bellwether társalapítója és vezérigazgató-helyettese.
A közelmúltbeli próbarepülések során a távirányítású prototípus 3,9 méteres magasságig emelkedett, körülbelül 40 km/óra sebességgel. A Bellwether weboldalán azt írják, hogy a teljes méretű gépek nagyjából 1 kilométeres magasságban fognak repülni, és elérik a 217 km/órás végsebességet, míg az akkumulátor töltés utáni üzemidejét 90 percre becsülik.
A vállalat kifejezetten repülő magánautóként pozicionálja repülőgépét, így érdekes lesz látni, hogy a nyilvános városi légi mobilitás valóban beindul-e, mielőtt a vállalat a repülő járművet 2028-ban piacra kívánja dobni.